2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Világszerte a Procter & Gamble költ legtöbbet hirdetésekre, nem kevesebb, mint 3,82 milliárd dollárt. A P&G-t a General Motors és a Unilever követi. Ez a három cég, amely 3 milliárd dollár feletti összeget áldozott 2001-ben reklámokra.

Az európai reklámpiac

Érdekes, hogy néhány amerikai világmárka gyakrabban tűnik fel az USA-n kívül. Így például több reklámban, és újsághirdetésben jelenik meg Európában a Coca-Cola és a Mars is, mivel mindkettő csak a költségkeretének 29 százalékát költi el Amerikában. Ennél is érdekesebb a Colgate- Palmolive büdzséjének felosztása: az USA-ba 19,4%-át, Európában 49%-át, Ázsiában 17,9 %-át, míg Latin-Amerikában 11 %-át költi.

A korábban legdinamikusabban növekvő hirdetési büdzsével rendelkező távközlési cégeknél a múlt évben komoly törés következett be. Ugyanakkor minden ellenkező híresztelés ellenére növekedtek a reklámra költött összegek a pénzügyi szolgáltató, a gyógyszer, a személyes termékek kategóriájában.

Kína: nagy ugrás a reklámpiacra?

A világ legmarkánsabban fejlődő régiójaként Kína a marketingesek érdeklődésének is a fókuszába került. A szakemberek szerint azonban az olyan fejlődő piacokon, mint amilyen a világ legnépesebb országa is, hangsúlyosabb szerepe van a disztribúciónak. Ugyanakkor egy ilyen mérvű fejlődés után konszolidáció következhet, amikor is előtérbe kerül az árstratégia, a promóció, és a reklám.

Noha összességében 2,6 százalékos volt a csökkenés ez nem azt jelenti, hogy a cégek általában vágták volna a marketing büdzséjüket. Míg a Top 100 fele ugyanis csökkentette ilyen irányú kiadásait, addig a másik fele növelte.

A csökkenés elsősorban az amerikai cégeknek köszönhető. a 13 legnagyobb költségcsökkentést végrehajtó cégből – ezek több, mint 20 százalékkal kisebb büdzsével dolgoztak – 9-nek volt az USA-ban a székhelye. Ráadásul köztük volt a második legnagyobb hirdető a GM.

Az optimistább cégek között többségben voltak az európaiak. Tíz cég volt ezek közül, amely kétszámjegyű növelést hajtott végre a marketing költségvetésében. A legismertebbek, illetve, hogy mennyivel növelték hirdetési kiadásaikat: Reckitt Benckiser (15.4%), Danone Group (14.2%), Bristol-Myers Squibb Co. (14.5%), BMS (25.9%), Kia (31.4%) és Heineken (13.6%).

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!