3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A pénzügyi nehézségekkel küszködő AirUnion egyik fő részvényese, Borisz Abramovics, aki közvetve tulajdonos a Malévben is, ha akarná se tudná eladni a Malévet, vagy annak vagyonelemeit a privatizációs szerződés szerint.

Az AirUnion és a hozzá tartozó légitársaságok pénzügyi nehézségeit jelzi, hogy az orosz állami repülésügyi főhatóság, a Roszaviacija a téli menetrendi időszakra megtiltotta az AirUnion légitársaságainak a repülőjegy-eladást. Az AirUnionban fő részvényes Borisz Abramovics és az ő, illetve ikertestvérének többségi tulajdonában lévő KrasAir pénzügyi válságával kezdődött az AirUnion helyzetének megroggyanása közel egy hónappal ezelőtt.

Száraz Gábor, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. szóvivője az MTI kérdésére elmondta, hogy a privatizációs szerződés szerint a Malév közvetlen tulajdonosa, az AirBridge Zrt., csak az MNV jóváhagyásával, az eredeti privatizációs szerződés betartásával, és az ahhoz szükséges garanciákkal adhatja el a Malév részvényeit. Ráadásul a magyar államnak öt éven belül elővásárlási joga van a Malév azon részvényeire - több mint 99 százalékra -, amelyek az AirBridge tulajdonában van.

Azzal, hogy Borisz Abramovics, az AirBridge Zrt.-ben meglévő 49 százalékos részesedését eladhatja-e, és ha igen kinek, a privatizációs szerződés nem foglalkozik.

Borisz Abramovics korábban újságíróknak azt mondta, hogy nincs is szándékában túladni a 2007 tavaszán megszerzett magyar légitársaságon.

A privatizációs szerződés szerint az ötvenmillió forint értékhatárt meghaladó eszközök eladásához már a Nemzeti Vagyongazdálkodási Tanács (NVT) hozzájárulása szükséges. Így volt ez legutóbb idén júliusban, amikor az NVT hozzájárult - a céginformációs szolgálat szerint - 3,1 millió forint jegyzett tőkéjű - Galileo Hungary Ügynökség Értékesítési Rendszert Szolgáltató Kft. 100 százalékos üzletrészének eladásához.

A korábbi tájékoztatás szerint a Malévnak kötelezettsége van 19,8 milliárd forint kölcsön tőketörlesztésére is. Ezt a hitelt az állami tulajdonú Magyar Fejlesztési Bank (MFB) folyósította a légitársaságnak. A kölcsönt a privatizációs szervezet által hárommillió forint jegyezett és 46 millió forint saját tőkével alapított Malév Vagyonkezelő Kft. átvállalta úgy, hogy a vevő, az AirBridge Zrt. 32 millió euró bankgaranciát tett le. Ezen kívül a Malév átadta a Százhalombatta-Ferihegy közötti kerozin-vezeték tulajdonjogát, egy Boeing 767-es repülőgépet birtokló Malco LLc-t, és a Malév márkanevet. A repülőgépet és a márkanevet a Malév visszabérelte a Malév Vagyonkezelő Kft.-től, a Malév Vagyonkezelő a bérleti díjbevételt a hitelek kamataira fordítja.

A 2017. december 31-i lejáratú MFB-hitel tőketörlesztését a Malév a profitjából finanszírozza a nyereség 25 százalékának elkülönített bankszámlán történő gyűjtésével. A futamidő végén a Malév az esetleg még nem törlesztett hitelek összegének megfelelő vételáron visszavásárolja a Malév Vagyonkezelő Kft.-nél lévő eszközöket.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!