A diósgyőri kohászat - amelynek alapítása Fazola Henrik és fia, Fazola Frigyes nevéhez kötődik - több mint 240 év működés után 2009-ben szűnt meg, újraindításával azonban sokan, többször próbálkoztak.
Most nem a tradicionális törzsgyár, hanem az onnan néhány száz méterre lévő, az egykori Diósgyőri Gépgyár területén kialakított Diósgyőri Ipari Parkban épül fel az új acélmű, a magyar-szlovák érdekeltségű Miskolc Steel Mills (MSM) Kft. beruházásában. Az eseményen jelen volt Rudolf Schuster, Szlovákia volt köztársasági elnöke is.
Ács András, az ipari park vezetője az MTI-nek elmondta: egy csaknem három évig tartó egyeztetés, munka vezetett ahhoz, hogy újfent ki lehessen mondani, nem halt ki a diósgyőri kohászat.
Ez főleg Axam Barakat szír származású szlovák állampolgárnak - és a mögötte álló, kassai cégbejegyzésű csoportoknak köszönhető. Az üzletember korábban a Diósgyőri Acélművet (DAM) szerette volna újra indítani, ám végül egy új gyár felépítése mellett döntött. A várhatóan 2016-ra elkészülő, 320 ezer tonna éves kapacitású, elsősorban ötvözött acélt, hengerelt árut, bugát gyártó acél- és hengermű beruházását magántőkéből, és az Eximbank hiteléből finanszírozzák. Az építkezés mintegy hétszáz embernek ad munkát, az üzem 300-330 embert foglalkoztat majd.
MTI