Márciusban még a Nike mondhatta magáénak a vezető pozíciót a körülbelül 256 millió eurós nettó nyereséggel. Az Adidas nettó profitja 37 százalékkal haladta meg a 2005-ös évit és így 144 millió euróra nőtt. A német vállalat első negyedéves eladásai 47 százalékot nőve, összesen 2,459 milliárd euróra rúgtak - írja a dw-world.
"Mi vagyunk a piacvezetők" - mondta Herbert Hainer, az Adidas vezére. A pozíciók felcserélődését a 2006-os foci vb-nek köszönhette a német sportszergyártó, mivel ez a vállalat a hivatalos szponzora a megmérettetésnek, ők fogják gyártani a labdákat és támogatni hat csapatot a világ legjobbjai közül. Hainer azt reméli, ebben az évben 1,2 milliárd euró értékben tudnak majd értékesíteni foci felszereléseket, szemben a tavalyi 1 milliárd eurós bevétellel. "Hatalmas kereslet van a hivatlos focilabdákra és minden egyéb vb-vel kapcsolatos termékre" - nyilatkozta.
A növekedés meghaladja a várakozásokat
Az első negyedév sikeres zárását az Adidas vezérigazgatója a Reebok felvásárlásával is indokolta, melyet januárban sikerült megszerezniük 3 milliárd euróért. A német sportszergyártó csoport 2006-ra 10 százalékos növekedést jósol magának mind az eladások, mind a nettó profit tekintetében.
Reggel a frankfurti értéktőzsdén az Adidas részvényei 2,11 százalékkal, 170,93 euróra nőttek. "A számok meghaladják a becsléseket és meggyőző perspektívát kínálnak" - nyilatkozta egy frankfurti ügynök, aki nem kívánta megnevezni magát.