2010. július 14. 01:49

Amerikai elemzők szerint a hírnevét alaposan megtépázó botrány után a Toyota jól reagált a helyzetre, és a jelentős kedvezménnyel kínált autók, továbbá a fogyasztók márka iránti lojalitása segítette a céget, hogy ne kerüljön menthetetlen helyzetbe. A japán autógyár júniusban még növelni is tudta eladásait az egy évvel korábbi szinthez képest.

A hitelromboló visszahívási akciók után a fogyasztói hűség és az agresszív vevőcsalogató akciók mentették meg a Toyotát attól, hogy veszteségessé váljon - hangzott el az ABC News hírcsatorna keddi elemzésében. Szakértők szerint a japán autógyárat megrendítették a sorozatos visszahívások. A cég legutóbb alig két hete jelentette be, hogy motorhiba miatt 270 ezer autót rendel vissza; megállapították, hogy az érintett Lexus és Toyota Crown luxusmodelleknél a szeleprugók hibásak, ami rendellenes zajjal és a motor leállásával jár. A Toyota tavaly ősz óta több mint 10 millió autóját hívta vissza különféle meghibásodási lehetőségek, köztük a gázpedál beragadásának kockázata miatt.

"Tudom, hogy erősen bírálták őket mostanában, de fantasztikus autókat gyártanak" - idézett egy jellemző véleményt az ABC News. A Toyota eladásai 11 százalékkal növekedtek júniusban az egy évvel korábbihoz képest.

Az Edmunds piackutató cég szerint a Toyota-vásárlók jelentős része nem vesztette el bizalmát, az új autók forgalmának 49 százalékában régi Toyotákat cserélnek be a tulajdonosok. Ez meghaladja a tavalyi 42 százalékot.

Sokaknak van Toyotájuk, mindig biztonságban érezték magukat kocsijukban, és úgy gondolják, hogy a visszahívások elszigetelt esetek - mutatott rá Jessica Caldwell, az Edmunds vezető elemzője, hozzátéve, hogy a japán gyár olyan akciókat - például kamatmentes hitelt vagy a járművek lízingelésére jelentős engedményeket - kínál, amelyeket a vásárlók nem akarnak elszalasztani.

A Toyota márciusban - amikor kiterjedten reklámozta az akciókat - meg is előzte az eladások tekintetében a Fordot és megközelítette a General Motorst. Ezeknek az agresszív akcióknak viszont ára volt: a vállalat minden egyes eladott járműre átlagosan csaknem 2800 dollárt költött. Ez az összeg 2008 márciusában 838 dollár volt.

A Toyotába vetett bizalom megrendülését némileg ellensúlyozta a kiterjedt reklámkampány is, amellyel a vállalat a visszahívások előtti tekintélyére emlékeztette a fogyasztókat. Az IHS Automotive piackutató intézet elemzője szerint a kampány egyértelműen sikeres volt, a vásárlókhoz eljutott az az üzenet, hogy bár a Toyotának voltak nehézségei, még mindig olyan autókat gyárt, amelyeket milliók szeretnek. A szakértők figyelmeztetett ugyanakkor: a Toyota helyzete megingott, elveszítette korábbi hírnevét, és a fiatalabb nemzedékek már kételkedőbbek.

MTI

Az Ön bizalma a mi tőkénk

Az mfor.hu hiteles, megbízható és egyedi információt kínál, most, a válság alatt, és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes hírekkel es elemzésekkel segítjük a mindennapi tájékozódást, a gazdasági döntéseket. Ez rengeteg időt, utánajárást, ellenőrzést igényel, ami sok pénzbe is kerül - ezért kérjük az Ön segítségét. Kérjük, TÁMOGASSA a független, tényeken alapuló minőségi újságírást, a klasszikus független angolszász újságírói hagyomány folytatását, ahol a tények és a vélemények nem keverednek.