3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Amerikai elemzők szerint a hírnevét alaposan megtépázó botrány után a Toyota jól reagált a helyzetre, és a jelentős kedvezménnyel kínált autók, továbbá a fogyasztók márka iránti lojalitása segítette a céget, hogy ne kerüljön menthetetlen helyzetbe. A japán autógyár júniusban még növelni is tudta eladásait az egy évvel korábbi szinthez képest.

A hitelromboló visszahívási akciók után a fogyasztói hűség és az agresszív vevőcsalogató akciók mentették meg a Toyotát attól, hogy veszteségessé váljon - hangzott el az ABC News hírcsatorna keddi elemzésében. Szakértők szerint a japán autógyárat megrendítették a sorozatos visszahívások. A cég legutóbb alig két hete jelentette be, hogy motorhiba miatt 270 ezer autót rendel vissza; megállapították, hogy az érintett Lexus és Toyota Crown luxusmodelleknél a szeleprugók hibásak, ami rendellenes zajjal és a motor leállásával jár. A Toyota tavaly ősz óta több mint 10 millió autóját hívta vissza különféle meghibásodási lehetőségek, köztük a gázpedál beragadásának kockázata miatt.

"Tudom, hogy erősen bírálták őket mostanában, de fantasztikus autókat gyártanak" - idézett egy jellemző véleményt az ABC News. A Toyota eladásai 11 százalékkal növekedtek júniusban az egy évvel korábbihoz képest.

Az Edmunds piackutató cég szerint a Toyota-vásárlók jelentős része nem vesztette el bizalmát, az új autók forgalmának 49 százalékában régi Toyotákat cserélnek be a tulajdonosok. Ez meghaladja a tavalyi 42 százalékot.

Sokaknak van Toyotájuk, mindig biztonságban érezték magukat kocsijukban, és úgy gondolják, hogy a visszahívások elszigetelt esetek - mutatott rá Jessica Caldwell, az Edmunds vezető elemzője, hozzátéve, hogy a japán gyár olyan akciókat - például kamatmentes hitelt vagy a járművek lízingelésére jelentős engedményeket - kínál, amelyeket a vásárlók nem akarnak elszalasztani.

A Toyota márciusban - amikor kiterjedten reklámozta az akciókat - meg is előzte az eladások tekintetében a Fordot és megközelítette a General Motorst. Ezeknek az agresszív akcióknak viszont ára volt: a vállalat minden egyes eladott járműre átlagosan csaknem 2800 dollárt költött. Ez az összeg 2008 márciusában 838 dollár volt.

A Toyotába vetett bizalom megrendülését némileg ellensúlyozta a kiterjedt reklámkampány is, amellyel a vállalat a visszahívások előtti tekintélyére emlékeztette a fogyasztókat. Az IHS Automotive piackutató intézet elemzője szerint a kampány egyértelműen sikeres volt, a vásárlókhoz eljutott az az üzenet, hogy bár a Toyotának voltak nehézségei, még mindig olyan autókat gyárt, amelyeket milliók szeretnek. A szakértők figyelmeztetett ugyanakkor: a Toyota helyzete megingott, elveszítette korábbi hírnevét, és a fiatalabb nemzedékek már kételkedőbbek.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!