2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az elmúlt két évben leginkább az otthoni internet-kapcsolattal rendelkezők száma nőtt – áll a Nemzeti MédiaAnalízisben. A Szonda Ipsos és a Gfk Hungária által készített felmérés tanúsága szerint az internet-kapcsolattal rendelkező háztartások aránya arány 3,4 százalékról 6,7 százalékra emelkedett.

Folyamatosan és egyenletesen növekszik a hozzáféréssel rendelkezők aránya 1997 óta: míg ’97-ben arányuk nem érte el a 8 százalékot, 4 év alatt duplájára emelkedett, ebben az esztendőben pedig megközelítette a 20 százalékot. A munkahelyi és iskolai hozzáférők arányában viszont jóval kisebb a változás – idézi a kutatást a Kreatív online.

Nagymértékben átalakult az internetezés gyakorisága is az utóbbi időszakban: két éve a hozzáférők 13 százaléka használta naponta a világhálót, mára ez 20 százalékra emelkedett, és ezzel párhuzamosan jelentősen csökkent a ritkán internetezők aránya. Változatlan viszont azok aránya, akik bár rendelkeznek hozzáféréssel, soha nem használják a világhálót. Az internetezés három fő helyszínén a használat gyakorisága igen eltérő képet mutat. Az iskolában legjellemzőbb a havi többszöri használat, míg a munkahelyi és otthoni hozzáférők egyharmada naponta kapcsolódik a világhálóra.

Az utóbbi néhány évben a hozzáféréssel rendelkezők szocio-demográfiai összetétele jelentősen nem változott, minden egyes társadalmi szegmensben egyenletesen nőtt a hozzáférés aránya. Számottevően átalakult a hetente legalább kétszer netező, a világhálót munkára és tanulásra használó heavy userek összetétele: csökkent a 15-17 évesek és a nyolc általánost végzettek, és a 30-39 évesek aránya, de nőtt a közép- és felsőfokú végzettségűek aránya.

A heavy userek jellemzően a 30 év alattiak, a magas végzettségűek, a magas társadalmi státuszúak és az aktívak vagy tanulók közül kerülnek ki. A felmérés a 14 évnél idősebbek internetezési szokásait kíséri figyelemmel.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!