Bár a BMW egyre gyorsuló globális növekedést diktál, a Mercedes kétszámjegyű bővülésével nem igazán tudja tartani a lépést és már csak kevesebb, mint 20 ezer autóra van tőle a csillagos márka.
Amint arról pár napja írtunk, a Mercedes szeptemberben 15,8, az első 9 hónapban pedig 15,2 százalékos növekedési ütemet diktált. Ezzel szemben a BMW szeptemberben 7,7, összesítve pedig 5,8 százalékos bővülést tudott elérni. Jelenleg pedig ott tartanak, hogy a Mercedes 1,376, a BMW pedig 1,396 millió autót adott el, vagyis közel 20 ezer van közöttük. Mivel egy-egy hónapban 180-190 kocsit adnak el, ez a szám nagyon könnyen lefaragható.
Ekkor a Mercedes elmondhatná magáról, hogy fél év leforgása alatt mind a két német riválisát lehagyta. Korábban írtunk arról, hogy az Audi már csak a harmadik.
Visszatérve a BMW-re, amely harmadikként közölt eladási adatokat, a szeptemberi az idei legjobb éves bázisú növekedése. A cég közleménye szerint a terepjárók, az új 2-es sorozat, illetve a 4-es Gran Coupé is jól szerepelt. Veszik az emberek az elektromos autókat is. Idén eddig 20,5 ezret adtak el az i-modellekből, közel kétszeresét a tavalyi mennyiségnek.
A mini is magára talált, az első 9 hónapban majdnem 250 ezret adtak el belőle, 18,7 százalékkal többet, mint tavaly. A Rolls-Royce ugyanakkor csökkenést volt kénytelen elszenvedni, ugyanis az idén eladott 2604 autó 8,9 százalékkal alacsonyabb, mint a tavalyi.
Csoportszinten így 215 413 autót adtak el szeptemberben, 7,8 százalékkal többet, mint tavaly. Az éves mennyiség 1,65 millió, amely 7,5 százalékos növekedés. A cég nem teljesít rosszul Kínában sem, 2 százalékkal nőttek az eladások.
Szász Péter
mfor.hu