Az Iwiwhez hasonló közösségi portál beindítását tervezi a Biwiw Informatikai Szolgáltató és Kereskedelmi Kft., amelyet a Nobilis Kristóf érdekeltségébe tartozó Közép-európai Média és Kiadói Szolgáltató Zrt. alapított, közölte nemrég a HVG.
Ősszel indulhat a Biwiw
A T-Online Zrt. tulajdonában álló iwiw közösségi portálhoz elnevezését tekintve kísértetiesen hasonlító internetes oldalon üzleti alapú hálózatokat alakíthatnának ki a világon működő magyar cégek és üzletemberek - mondta a lapnak Tallai Gábor vezérigazgató. A Terror Háza Múzeum programigazgatójaként is dolgozó szakember hozzátette: a közösségi oldal fejlesztése már folyik, ősszel szeretnének elindulni.
Ennél többet egyelőre nem lehet tudni a fejlesztésről, hiszen az Iwiw Kft. vezetői sem nyilatkoztak arról, hogy terveznek-e jogi lépéseket az elnevezés miatt. Szabó Márton, a T-Online érdekeltségű cég ügyvezetője lapunknak ezzel kapcsolatban csak annyit mondott, hogy egyelőre híresztelésnek tekintik a Biwiw indulását.
Kamatozó kapcsolatok
Ilyen oldal például a Ryze.com vagy a Linkedin. Ezeket a hálózatokat főleg üzletemberek használják, pénzt fialó kapcsolatépítésre. A New York Timesnak nyilatkozó szakértők szerint ezekben a portálokban már csak azért is több az üzleti lehetőség, mert a felhasználók a későbbiekben akár fizetni is hajlandók a regisztráció fenntartásáért. Az üzleti céllal létrejött site-ok közül a Ryze.com már nyereséget is el tudott érni, közölte az amerikai lappal Adrian Scott, a cég ügyvezetője.
A társaság csupán három éve működik, és kifejezetten azzal a céllal jött létre, hogy üzletembereket hozzon össze a neten keresztül. A szolgáltatásnak 120 ezer regisztrált tagja van, és - ami az egészet különlegessé teszi - nem vállalatok, hanem személyesen a cégvezetők és a tulajdonosok jelennek meg az oldalon.
Golf a neten
A regisztráció ingyenes, de például az "arany tagsági kártyáért" - amely egyfajta rangot jelent a rendszeren belül - már fizetni kell, tíz dollárt havonta. A rendszer minden más szempontból úgy működik, mint az Iwiw: a tagok elkészíthetik személyes bemutatkozó oldalukat, és kapcsolatokat alakíthatnak ki más regisztrált tagokkal.
A másik, üzletemberek által kedvelt közösségépítő szolgáltatás a Linkedin. Ezt a portált nemcsak üzletemberek használják, viszont körükben a leginkább népszerű a szolgáltatás csoportépítési lehetősége. A cégvezetők itt saját klubokat működtethetnek, amelyekben céges információkat oszthatnak meg más felhasználókkal, és kapcsolati hálózatot építhetnek ki.
Myvip: klubokba tömörülve
Magyarországon a Myvip.com elnevezésű portál működtet a Linkedinhez hasonló szolgáltatást. Egy emelt díjas SMS elküldésével itt is létrehozhatók klubok, amelyeket néhány cég előszeretettel használ saját márkanevének népszerűsítésére. Emellett az Iwiwen is van saját adatlapja például a Coca-Cola márkának, más cégek pedig egyelőre "illegálisan" költöztek fel a közösségépítő szolgáltatás rendszerébe.
Úgy látszik tehát, a céges megjelenésre lenne igény a közösségépítő oldalakon. Egy friss amerikai felmérés nemrég olyan eredményre jutott, hogy az ilyen jellegű site-okon (mint például a Myspace vagy a Facebook) a felhasználók nem idegenkednek attól, hogy népszerű márkák ismerősei legyenek, sőt.
A brandek bizonyos értelemben státusszimbólumok is, ezért a fogyasztók személyes énképének szerves részévé váltak. Így az internetes közösségek tagjai sokszor maguk keresik az ismertebb, népszerűbb márkák adatlapjait - mondta korábban lapunknak Novák Péter, a Kirowski reklámügynökség igazgatója, a Magyar Reklámszövetség internetes tagozatának vezetője.
L. Nagy GáborMenedzsment Fórum