A MÁV a vételi szándékról a Közbeszerzések Tanácsát is tájékoztatta. A társaság indokai szerint a Bombardier ajánlata rendkívül kedvező, csak rövid ideig érvényes, így azt a szolgálatra alkalmas eszközök hiányával küzdő vasút nem szalaszthatja el. Érvelésük szerint a Talentok forgalomba állítása költségmegtakarítást és utasszám-növekedést eredményezne. Az esztergomi vonalon közlekedő Siemens-vonatok megjelenése legalábbis 20-25 százalékkal növelte a vonattal utazók számát.
Heinczinger István, a MÁV általános vezérigazgató-helyettese a Népszabadságnak elmondta: február közepén hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárást írtak ki új járművek beszerzésére. A pályázatra meghívott Siemens és a Stadler AG nem kívánt részt venni a versenyben. Az egyedül maradt Bombardier fenntartotta ajánlatát, amely szerint év végéig tíz új, elővárosi közlekedésre alkalmas motorvonatot szállít a magyar vasútnak.
Áprilistól jöhetnek a Bombardier-vonatok
A gazdasági tárca még az országgyűlési választások előtt szeretné bejelenteni, hogy áprilistól folyamatosan állítja majd forgalomba az elővárosi szakaszokon a Bombardier Talent vonatokat. A Népszabadság szerint a MÁV a beszerzésre már ki is írta a pénzügyi tendert.