Az Arla szerint a 37 millió fontos adat arra enged következtetni, hogy a társaság sajt- és vajtermékei gyorsan visszakerülnek a térség boltjainak polcaira. Ez azt jelentheti, hogy a vállalat 2006 végére eléri a bojkott előtti eladási szintjének felét.
"Noha a helyzet nagyon nehéznek látszik, úgy hisszük, az Arlának még lehet jövője a Közel-Keleten" - kommentálta a fejleményeket Peder Tuborgh vezérigazgató. "Jól ismerjük a piacot és nem adjuk fel egykönnyen" - tette hozzá.
Bár a muzulmánokat sértő képregények először egy kis dán újságban, a Jyllands-Postenben jelentek meg tavaly szeptemberben, a probléma csak akkor vált súlyossá, amikor más európai napilapok is leközölték azokat januárban. Az Arla már több jelentős szaúdi lapban jelentetett meg egész oldalas hirdetéseket, melyekben elhatárolja magát a dán újságtól.