Győrben, Békáscsabán, Székesfehérváron és Nyíregyházán is fejlesztések
Egy magyar kisvállalkozás, a Friz-air légitársaság máris nagy fantáziát lát a szegedi repülőtérben. Egy cseh társaság, egy L410-es gépet kíván megvásárolni és Szegedre telepíteni. A 19 személyes légcsavaros gép például rövidebb távú, úgynevezett ráhordó járatként működhet majd.

Fejlődésben bíznak Győrben is
2003 nyarán nyitották meg a Győr-Pér repülőteret, akkor 1,5 milliárd forintot költöttek rá. Azóta nem folyt további jelentős fejlesztés az egyébként nyilvános, kereskedelmi minősítéssel és eseti határnyitási joggal rendelkező területen. A Győr-Pér Repülőtér Kft. 70 százalékban Győr város tulajdonában áll, a többi része a Győr-Sopron-Moson megyei és több kisebb települési önkormányzaté.
A repülőtér 2005-ben nemzetközi forgalomban 1200 műveletet bonyolított le, több mint 8000 utast fogadott. Tavaly chartergépek is közlekedtek Tivatiba és Montenegróba. Idén 50 százalékos forgalomnövekedésre számítanak.
A régiófejlesztési célelőirányzatból a Győr-Pér regionális repülőtér hetvenötmillió forintot nyert. Ebből több beruházást hajt végre a társaság - nyilatkozta korábban Vadász László, az üzemeltető kft. ügyvezető igazgatója.
Békéscsaba, Székesfehérvár, Nyíregyháza

Székesfehérvárott a börgöndi, volt szovjet katonai repülőtérből kívánnak polgárit kialakítani. Amennyiben 2006 nyarára a beruházás megkapja a létesítési engedélyt, a tervek szerint 2009-ben felszállhatnak az első repülőgépek. Békéscsabán másfél milliárd forintos fejlesztési projekt keretében 1300 méter hosszú, 30 méter széles beton kifutópálya épül.
Nyíregyházán, a Tokaj felé vezető út mellett lévő repülőtér maximum 30 személyes gépeket tud fogadni. 2005-ben 8469 utas érkezett ide, 8663 utas indult innen, a repülőtér 51 nemzetközi gépet fogadott és 50-et indított. A forgalom idén a tavalyinak a másfélszeresére nőhet. Amennyiben beruházót tudnak odavonzani, és átépítik az 1000 méter hosszú, 20 méter széles kifutópályát 1500-szor 30 méteresre, akár 100 személyes gépet is fogadhatnak majd.
Szemán László
Menedzsment Fórum