3p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Szegeden, Pécsett és Győrött komoly szerepet szánnak az önkormányzatok a helyi repülőtereknek, továbbá Békéscsabán és Székesfehérvárott is fejlesztések indulnak. Az elképzelések és a már folyó beruházások jelzik, hogy a kisebb vidéki komplexumoknak is lehet jövője, derül ki az mfor.hu repülőtérkörképének második részéből.

Győrben, Békáscsabán, Székesfehérváron és Nyíregyházán is fejlesztések

Egy magyar kisvállalkozás, a Friz-air légitársaság máris nagy fantáziát lát a szegedi repülőtérben. Egy cseh társaság, egy L410-es gépet kíván megvásárolni és Szegedre telepíteni. A 19 személyes légcsavaros gép például rövidebb távú, úgynevezett ráhordó járatként működhet majd.

A Győr-Pér Repülőtér (forrás: www.fly-hungary.com)

Fejlődésben bíznak Győrben is

2003 nyarán nyitották meg a Győr-Pér repülőteret, akkor 1,5 milliárd forintot költöttek rá. Azóta nem folyt további jelentős fejlesztés az egyébként nyilvános, kereskedelmi minősítéssel és eseti határnyitási joggal rendelkező területen. A Győr-Pér Repülőtér Kft. 70 százalékban Győr város tulajdonában áll, a többi része a Győr-Sopron-Moson megyei és több kisebb települési önkormányzaté.

A repülőtér 2005-ben nemzetközi forgalomban 1200 műveletet bonyolított le, több mint 8000 utast fogadott. Tavaly chartergépek is közlekedtek Tivatiba és Montenegróba. Idén 50 százalékos forgalomnövekedésre számítanak.

A régiófejlesztési célelőirányzatból a Győr-Pér regionális repülőtér hetvenötmillió forintot nyert. Ebből több beruházást hajt végre a társaság - nyilatkozta korábban Vadász László, az üzemeltető kft. ügyvezető igazgatója.

Békéscsaba, Székesfehérvár, Nyíregyháza

A Békéscsabai Repülőtér (turizmus.bekescsaba .hu)

Székesfehérvárott a börgöndi, volt szovjet katonai repülőtérből kívánnak polgárit kialakítani. Amennyiben 2006 nyarára a beruházás megkapja a létesítési engedélyt, a tervek szerint 2009-ben felszállhatnak az első repülőgépek. Békéscsabán másfél milliárd forintos fejlesztési projekt keretében 1300 méter hosszú, 30 méter széles beton kifutópálya épül.

Nyíregyházán, a Tokaj felé vezető út mellett lévő repülőtér maximum 30 személyes gépeket tud fogadni. 2005-ben 8469 utas érkezett ide, 8663 utas indult innen, a repülőtér 51 nemzetközi gépet fogadott és 50-et indított. A forgalom idén a tavalyinak a másfélszeresére nőhet. Amennyiben beruházót tudnak odavonzani, és átépítik az 1000 méter hosszú, 20 méter széles kifutópályát 1500-szor 30 méteresre, akár 100 személyes gépet is fogadhatnak majd.

Szemán László

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!