A dallasi cég már januárban is árat emelt. Múlt hét pénteken útvonalainak nagyjából kétharmadán ismét növelte a viteldíjakat, s hétfő estére már a jelentős amerikai légitársaságok többsége (az American Airlines, a United, a Delta, a Continental, a Northwest és a US Airways) követte a példát - közli az AP.

Gary Kelly, a Southwest vezérigazgatója az áremelési hullámot egy olyan stratégiaként jellemezte, amellyel a cégek a tartósan magas üzemanyagárakra készülhetnek fel. A cég egyébként úgy védekezik az olajárak növekedése ellen, hogy üzemanyagának nagy részét nem a szabadpiacon, hanem különböző opciók keretében vásárolja.
A Southwest az egyetlen tartósan nyereséges nagy amerikai légicég, tavaly 548 millió dollárra rúgott a profitja. Mégis, a megnövekedett olajárak miatt - a többi vállalathoz hasonlóan - csak részben tudja élvezni a légi közlekedés iránti kereslet ugrásszerű növekedését, melynek köszönhetően egyébként sok járatuk teljes kihasználtsággal repül.
Terry Trippler, a cheapseats.com utazási website működtetője szerint a Southwest elég népszerű ahhoz, hogy túlélje olcsó imázsának az áremelésekből fakadó esetleges sérülését. Azt is elmondta, hogy a további áremelkedésektől tartva az emberek már most elkezdték megvásárolni a jegyeket nyári vakációikhoz. "Ha látunk egy méltányosnak tűnő ajánlatot, jobb, ha mielőbb lecsapunk rá" - nyilatkozta Trippler.