Míg 2005-ben Magyarországon a teljes lízingpiac 69 százalékát a személygépkocsi-finanszírozás tette ki, addig az EU tagországaiban ez az arány mindössze 25 százalék volt. Tekintettel a magas újautó-értékesítési volumenre (200 ezer évente), valamint a kormányzat egyensúlyjavító intézkedéseinek hatására csökkenő keresletre, az elkövetkező években várhatóan a lízingpiac új szegmensek felé tolódik el - írja a Hypo Alpe-Adrai Leasing sajtóközleményében.
A GDP arányában kifejezett lízingaktivitás Magyarországon csak minimálisan marad el az európai átlagtól, a szegmensek közötti megoszlás azonban erőteljesen eltér. A konvergenciafolyamat lízingpiacon is bekövetkező érvényesülése esetén, az európai lízingpiaci statisztikák alapján az valószínűsíthető, hogy az elkövetkező években a termelőgépek, az ingatlanok és a hajók, repülőgépek, vasúti eszközök szegmense fog átlag feletti növekedést mutatni a hazai piacon.
Az Alpok-Adria régió több országában működő Hypo Alpe-Adria a régió minden országában - így hazánkban is - speciális finanszírozási igények kielégítésére fókuszál. A társaság nem standard termékeket kínál az ügyfelek számára, hanem az adott ügyfél igényéhez igazítja finanszírozási konstrukcióit. A cég egyebek között magáncélú hajó, repülőgép és egyéb luxuscikk finanszírozási szolgáltatást nyújt, emellett középvállalatok számára termelőgép- és projektfinanszírozást is kínál.