A Napi információi szerint a piac nagysága éves szinten 3-5 milliárd forint, amelyen jelenleg 10-12 ügynökség osztozik, klasszikus tekemarketing-szolgáltatásokat kínálva.
Ugyanakkor a piac teljes méretét csak becsülni lehet, mivel ezt a tevékenységet ma már számos cég 'insourcolta'. Főként a telekommunikációs szolgáltatók, bankok és utazásszervező cégek szervezik "házon belül" a telemarketinget- írja a Napi.
A telemarketing-szolgáltatások köre többféle marketingprobléma megoldására, illetve kampánycél elérésére nyújt jó eszközöket. Minden olyan kampányban helye lehet a telekommunikációs üzenetközvetítésnek, amelyik nem imázsformálásra törekszik. A módszer lényege a visszacsatolás. Ha egy cég pénz fordít arra, hogy ajánlatot fogalmazzon meg egy kampányban, de nem ad lehetőséget a megkeresetteknek a válaszadásra, a kampánykölségvetés ablakon kidobott pénz - véli a Napinak nyilatkozó Bágyi Sándor, a TeleMedia Kft. ügyvezető igazgatója.
A megkeresések elfogadottságával kapcsolatban kettős tendencia érvényesül - folytatta Bágyi. Tapasztalataik szerint a felhívottak 75 százaléka szóba áll az őt megkereső telemarketingesekkel, ami jó aránynak nevezhető. A kedvező elfogadottság hátterében részben az áll, hogy Magyarországon az ügynökségek ma már túlnyomórészt betartják a törvényi és az etikai előírásokat.
A reklámáradat ellen egyébként a telefonvonal tulajdonosa a szám titkosításával, vagy a marketingszolgáltatónál való tiltakozással védekezhet. Ezenkívül a szolgáltatók és a Belügyminisztérium is fenntart egy úgynevezett Robinson-listát azok nevével, akiket nem szabad megkeresni. A telefonszám és címlisták elsődleges forrása a BM címlistája, illetve a telefonkönyv.
Átfogó kép a telemarketingről
A Napi Gazdaság mai száma átfogó képet nyújt a telemarketing piacról. A nem hagyományos marketing (BTL) dinamikusan növekvő magyarországi piacán hét éve van jelen a telefonos marketingszolgáltatás.