2p

Sokak számára meglepő lehet, de Nagy-Britanniában egészen 2009-ig nem lehetett Milka csokit kapni, sőt, még most is csak néhány üzlet polcain virítanak a lila csomagolópapírok. A Kraft idén tavasszal dobná a piacra a legendás európai márkát a briteknél is, a hírek szerint komoly marketingkampánnyal támogatnák meg az eladásokat - írja a UK Marketing News online szakportál.

Hosszas küzdelem után a Kraft a közelmúltban vásárolta fel a brit Cadbury éddességgyártót. Az üzlet bejelentése után sokakból rögtön előjött a pesszimizmus, ami a jelek szerint nem volt alaptalan, hiszen most a Milka piacra dobásával lényegében a tradicionális Cadbury-termékeknek hoz új vetélytársat a tulajdonos.

Elvileg már tavaly óta lehet kapni Milkát a szigetországban, akkor a Kraft a kiválasztott üzletláncokba szállított, így például a Tescókban és az Asda üzleteiben már nem újdonság a csokoládé. A 2009-es piacra lépéssel a cég még csak azt akarta tesztelni, mekkora a kereslet a Milka iránt a britek körében. A Kraft azt tervezi, hogy idén áprilisban már országszerte elterjeszti a márkanevet, amit intenzív TV-kampánnyal is támogatni fognak; a reklámokat már a jövő héten kezdik sugározni a vezető brit tévécsatornák.

A cég hatféle Milka-csokit fog árulni a brit piacon, mindegyiknek a csomagolásán külön felhívják a figyelmet arra, hogy "alpesi tej" felhasználásával készül.

A Kraft 1990-ben vette meg a Milka márkanevet, akkor még mindössze két országban lehetett kapni a legendás csokoládét. Mostanra Európa 22 országában árulják, éves árbevételük pedig egymilliárd font.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!