Hosszas küzdelem után a Kraft a közelmúltban vásárolta fel a brit Cadbury éddességgyártót. Az üzlet bejelentése után sokakból rögtön előjött a pesszimizmus, ami a jelek szerint nem volt alaptalan, hiszen most a Milka piacra dobásával lényegében a tradicionális Cadbury-termékeknek hoz új vetélytársat a tulajdonos.
Elvileg már tavaly óta lehet kapni Milkát a szigetországban, akkor a Kraft a kiválasztott üzletláncokba szállított, így például a Tescókban és az Asda üzleteiben már nem újdonság a csokoládé. A 2009-es piacra lépéssel a cég még csak azt akarta tesztelni, mekkora a kereslet a Milka iránt a britek körében. A Kraft azt tervezi, hogy idén áprilisban már országszerte elterjeszti a márkanevet, amit intenzív TV-kampánnyal is támogatni fognak; a reklámokat már a jövő héten kezdik sugározni a vezető brit tévécsatornák.
A cég hatféle Milka-csokit fog árulni a brit piacon, mindegyiknek a csomagolásán külön felhívják a figyelmet arra, hogy "alpesi tej" felhasználásával készül.
A Kraft 1990-ben vette meg a Milka márkanevet, akkor még mindössze két országban lehetett kapni a legendás csokoládét. Mostanra Európa 22 országában árulják, éves árbevételük pedig egymilliárd font.
Menedzsment Fórum