4p

Augusztusban tovább csökkentek az európai új autó eladások - derül ki a JATO Dynamics nemzetközi autóipari piackutató cég jelentéséből.

Az idén augusztusban 11,8 százalékkal kevesebb új autót értékesítettek mint egy évvel korábban és az év első nyolc hónapjában is kevesebb autót adtak el mint a tavalyi azonos periódusban, mégpedig 2,4 százalékkal.

Miközben a tíz legnagyobb forgalmú márka közül augusztusban csak egy, az Audi tudta növelni eladásait tavaly augusztushoz képest, az első nyolc hónapban négy márka eladásai növekedtek és hat márka eladásai csökkentek a tavalyi azonos periódus értékesítési adataihoz képest.

Augusztusban az Audi 1,4 százalékkal növelte eladásait 2009 augusztusához képest. A legnagyobb visszaesést a Fiat szenvedte el, 24,6 százalékosat.

Augusztusban az értékesítési listát a Volkswagen (88.869), a Renault (54.455) és a Ford (51.442) vezette, de a 2009 augusztusitól sorrendben 15 százalékkal, 4,5 százalékkal és 20 százalékkal elmaradó eladásokkal.

Az idei első nyolc hónapban a Renault eladásai kiugróan magas mértékben, 15,7 százalékkal emelkedtek. A Peugeot eladásai az idei első nyolc hónapban 5,7 százalékkal, a Citroen eladásai 1,6 százalékkal, a BMW eladásai pedig 5,8 százalékkal emelkedtek. A többi márka eladásai csökkentek.

Az értékesítési listát a többi márka előtt messze vezető Volkswagen eladásai az első nyolc hónapban 3,9 százalékkal csökkentek. A csökkenés a Volkswagen legnagyobb forgalmú modellje, a Golf eladásainak visszaesésére vezethető vissza: augusztusban 29,3 százalékkal kevesebb Golfot adtak el mint egy évvel korábban, az idei első nyolc hónapban pedig 10 százalékkal kevesebbet.

A tíz legnagyobb forgalmú márkából az idei első nyolc hónapban négy márka eladásai növekedtek, a többi csökkent. A listavezető VW Polo után a legnagyobb mértékben, 24,2 százalékkal a Renault Mégane (27,1 százalék) és a Clio (24,2 százalék) eladásai emelkedtek. Rajtuk kívül még az Opel/Vauxhall Astra eladásai emelkedtek 11,9 százalékkal.

Érdemes megjegyezni, hogy augusztusban a Clio és az Astra eladásai már csökkentek, az előbbié 12,8 százalékkal, az utóbbié pedig 8,4 százalékkal.

Az öt legnagyobb európai nemzeti piac mindegyikében csökkentek az eladások augusztusban. Németországban 200.885 autót adtak el, ami 27 százalékkal kisebb az egy évvel korábbinál. Franciaországban (102.826, -7,0 százalék), Olaszországban (69.235, -19,1 százalék), Nagy-Britanniában (55.305, -17,5 százalék) és Spanyolországban (45.010, -23,7 százalék) szintén csökkentek az eladások.

A legnagyobb visszaesést augusztusban a görögországi eladások szenvedték el, 68,7 százalékosat.

A legnagyobb növekedés Írországban volt tapasztalható, 110,5 százalékos,  de szépen teljesített a svéd (+44 százalék), a lettországi (+43,4 százalék), a finn (+40,8 százalék) és a portugál (+40,3 százalék) autópiac is. Magyarországon augusztusban 23,5 százalékkal nőttek az eladások.

Az EU 27 tagállamában az eladások 11,8 százalékkal csökkentek augusztusban és 2,4 százalékkal az idei első nyolc hónapban.

Az öt legnagyobb nemzeti piac közül Németországban (-28,7 százalék) és Olaszországban (-2,5 százalék) csökkentek, míg Franciaországban (+3,8 százalék), Nagy-Britanniában (+13,2 százalék) és Spanyolországban (+22 százalék) emelkedtek az eladások az idei első nyolc hónapban.

Németország a maga 28,7 százalékával csak negyedik helyezést érdemelte ki az eladások nyolc havi csökkenésében: a listát Magyarország vezeti 37 százalékos visszaeséssel, míg a második helyen Szlovákia áll 36,3 százalékos, a harmadikon pedig Görögország 31 százalékos csökkenéssel.

A JATO Dynamics elemzése a roncsprémium programok kivezetésére és a fogyasztói hangulatmutatók romlására vezeti vissza az európai autóeladások idei csökkenését.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!