A 2000-es évek derekán még úgy tűnt, hogy a Váci utca-Vörösmarty tér-Deák Ferenc utca háromszög fejlesztései kellő vonzerőt jelentenek majd az exkluzív márkák számára, hogy a bevásárlóutca megőrizze elsőségét. Ugyan korábban néhány szakértő kétségbe vonta, hogy az Andrássy út alkalmas-e kereskedelmi funkciókra, a siker ma már egyértelműnek tűnik. Így a korábban nagy reményekkel induló Deák Ferenc utcai Fashion Street, ahol olyan márkák nyitottak üzletet, mint a Boss, a Ralph Lauren, illetve a Benetton, a második számú bevásárló utca lehet csak.
A szakértők a sikert két okkal magyarázzák. Egyrészt a patinás ingatlanok tulajdoni jogviszonya mostanra rendeződött, a nagy márkák pedig a jogtiszta, kevés adminisztrációt igénylő, exkluzivitást biztosító ingatlanokat kedvelik. Másrészt a hozzáértők a sikert abban látják, hogy a sugárút mellett tette le a voksát néhány húzómárka, majd az egyik cég vonzotta a helyszínre a másikat. Igaz plázákhoz képest megvannak a helyszín hátrányai is, például a parkolás nehézsége, ám a boulevard hangulata az ismert márkák számára is az exkluzivitás hangsúlyozásának a lehetőségét biztosítja.
Az első fecske, a Zegna 2005-ös megjelenése után a nagy dobás a Louis Vuitton üzlet idecsábítása volt, mely aztán beindította a konkurenseket is. Az elsősorban különleges táskákat áruló üzlet közvetlen szomszédságában előbb a női divatcikkeket árusító angol Burberry nyitott üzletet tavaly nyáron, majd „elszabadult a pokol”.
A 2008-as évben a nyár végétől gyakorlatilag kéthetente jelentek meg újabb és újabb márkák, így többek között a divatmárkák közül a Gucci és a Roberto Cavalli, míg a kiegészítők gyártóiból a luxusmoblokat forgalmazó Vertut, vagy az elegáns karórákat árusító Tag Heuert érdemes kiemelni. Mellettük olyan hétköznapi brandek nyitottak exkluzív, csak ott kapható dizájner termékeket árusító üzletet, mint a Levis, a Nike vagy az Adidas.

A sor június végén újabb márkával bővül, a nyári turistaszezonban az Andrássy úton sétálók ugyanis már az Armani üzletébe is betérhetnek, mely a volt ING-székház földszintjén nyílik, és 400 négyzetméteres lesz. A magyar bolt különlegessége - túl azon, hogy a legújabb elvárásokat követve vele egy épületben kap helyet az Armani Caffé is -, hogy az üzletet Európában elsőként rendezik be az új Armani-design alapján. A már Budapestre érkezett bútorokkal eddig csak a divatcég New York-i és hongkongi üzleteiben lehetett találkozni - mondta el a Napi Gazdaságnak Kedves Ferenc, a magyarországi Armani-érdekeltségeket üzemeltető Fashion&Caffé Kft. 70 százalékos tulajdonosa.
A médiában – barátnői jóvoltából - celebmilliárdosnak titulált üzletember a lapnak elmondta, hogy az Armani hosszú távra tervez Budapesten - ezt mutatja az is, hogy a megkötött szerződés szerint a divatcég akkor is továbbviszi az üzletet, ha a hazai befektető partnerek számítása mégsem jönne be, írta a Napi Gazdaság. A beruházásra 1,4 millió eurót költöttek eddig, számításaik szerint az üzlet és a kávézó évi 2,5-3 millió eurós forgalmat tud majd generálni - az első évben ennek felére, kétharmadára számítanak. Az elvárás az, hogy az üzletek egy éven belül megkezdjék a cash-termelést. Kedves Ferenc úgy tervez, hogy a beruházás 3-4 év múlva tudja kitermelni a beruházás költségeit.
Érdekesség, hogy egy 2008-as felmérés szerint az Andrássy úton megtelepedett üzletek – noha turisztikai szempontból is központi helyen találhatók - forgalmát döntően a hazai vásárlónak köszönheti. Mindez pedig azt mutatja, hogy immár a magyar vásárlók között is megerősödött egy igényes, fizetőképes réteg. Számukra fontos, hogy a legismertebb világmárkák termékeit hordják, és ezért már nem kell egy-egy nyugati nagyvárosba elutazni.