4p

Míg néhány éve még úgy tűnt, a Váci utca, illetve környéke maradhat az elegáns üzletek központja Budapesten, addig mára az Andrássy út dominanciája egyértelművé vált. A napokban újabb luxusmárka, az Armani jelentette be, hogy hamarosan üzletet nyit a pesti sugárúton.

A 2000-es évek derekán még úgy tűnt, hogy a Váci utca-Vörösmarty tér-Deák Ferenc utca háromszög fejlesztései kellő vonzerőt jelentenek majd az exkluzív márkák számára, hogy a bevásárlóutca megőrizze elsőségét. Ugyan korábban néhány szakértő kétségbe vonta, hogy az Andrássy út alkalmas-e kereskedelmi funkciókra, a siker ma már egyértelműnek tűnik. Így a korábban nagy reményekkel induló Deák Ferenc utcai Fashion Street, ahol olyan márkák nyitottak üzletet, mint a Boss, a Ralph Lauren, illetve a Benetton, a második számú bevásárló utca lehet csak.

A szakértők a sikert két okkal magyarázzák. Egyrészt a patinás ingatlanok tulajdoni jogviszonya mostanra rendeződött, a nagy márkák pedig a jogtiszta, kevés adminisztrációt igénylő, exkluzivitást biztosító ingatlanokat kedvelik. Másrészt a hozzáértők a sikert abban látják, hogy a sugárút mellett tette le a voksát néhány húzómárka, majd az egyik cég vonzotta a helyszínre a másikat. Igaz plázákhoz képest megvannak a helyszín hátrányai is, például a parkolás nehézsége, ám a boulevard hangulata az ismert márkák számára is az exkluzivitás hangsúlyozásának a lehetőségét biztosítja.

Az első fecske, a Zegna 2005-ös megjelenése után a nagy dobás a Louis Vuitton üzlet idecsábítása volt, mely aztán beindította a konkurenseket is. Az elsősorban különleges táskákat áruló üzlet közvetlen szomszédságában előbb a női divatcikkeket árusító angol Burberry nyitott üzletet tavaly nyáron, majd „elszabadult a pokol”.

A 2008-as évben a nyár végétől gyakorlatilag kéthetente jelentek meg újabb és újabb márkák, így többek között a divatmárkák közül a Gucci és a Roberto Cavalli, míg a kiegészítők gyártóiból a luxusmoblokat forgalmazó Vertut, vagy az elegáns karórákat árusító Tag Heuert érdemes kiemelni. Mellettük olyan hétköznapi brandek nyitottak exkluzív, csak ott kapható dizájner termékeket árusító üzletet, mint a Levis, a Nike vagy az Adidas.

(mfor.hu)

A sor június végén újabb márkával bővül, a nyári turistaszezonban az Andrássy úton sétálók ugyanis már az Armani üzletébe is betérhetnek, mely a volt ING-székház földszintjén nyílik, és 400 négyzetméteres lesz. A magyar bolt különlegessége - túl azon, hogy a legújabb elvárásokat követve vele egy épületben kap helyet az Armani Caffé is -, hogy az üzletet Európában elsőként rendezik be az új Armani-design alapján. A már Budapestre érkezett bútorokkal eddig csak a divatcég New York-i és hongkongi üzleteiben lehetett találkozni - mondta el a Napi Gazdaságnak Kedves Ferenc, a magyarországi Armani-érdekeltségeket üzemeltető Fashion&Caffé Kft. 70 százalékos tulajdonosa.

A médiában – barátnői jóvoltából - celebmilliárdosnak titulált üzletember a lapnak elmondta, hogy az Armani hosszú távra tervez Budapesten - ezt mutatja az is, hogy a megkötött szerződés szerint a divatcég akkor is továbbviszi az üzletet, ha a hazai befektető partnerek számítása mégsem jönne be, írta a Napi Gazdaság. A beruházásra 1,4 millió eurót költöttek eddig, számításaik szerint az üzlet és a kávézó évi 2,5-3 millió eurós forgalmat tud majd generálni - az első évben ennek felére, kétharmadára számítanak. Az elvárás az, hogy az üzletek egy éven belül megkezdjék a cash-termelést. Kedves Ferenc úgy tervez, hogy a beruházás 3-4 év múlva tudja kitermelni a beruházás költségeit.

Érdekesség, hogy egy 2008-as felmérés szerint az Andrássy úton megtelepedett üzletek – noha turisztikai szempontból is központi helyen találhatók - forgalmát döntően a hazai vásárlónak köszönheti. Mindez pedig azt mutatja, hogy immár a magyar vásárlók között is megerősödött egy igényes, fizetőképes réteg. Számukra fontos, hogy a legismertebb világmárkák termékeit hordják, és ezért már nem kell egy-egy nyugati nagyvárosba elutazni.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!