2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egyre nehezebbnek ígérkezik a Magna számára az Opel átvétele és ezzel párhuzamosan egyre erőteljesebb a nyomás Berlinre a többi, ugyancsak Opeleket gyártó európai ország részéről.

Kedd esti értesülések szerint Belgium után Spanyolország is megfenyegette a német kormányt azzal, hogy panaszt emel az Európai Bizottságnál az összesen 4,5 milliárd eurót kitevő, a németországi Opelnek tervezett állami segítség miatt. A berlini gazdasági minisztérium kezdeményezésére kedden délután a német fővárosban egyeztettek a szóban forgó európai országok képviselői. A találkozón mindenekelőtt a spanyol gazdasági miniszter felrótta az elmúlt héten létrejött, az Opel átvételét célzó megállapodással kapcsolatos, megfelelő tájékoztatás hiányát, és hangoztatta: a dolgok jelenlegi állása szerint országa nem kíván hozzájárulni az átvétellel kapcsolatos pénzügyi terhekhez.

Korábban Belgium kifogásolta a tervezett német állami segítséget, úgy vélekedve, hogy az ellentmond az uniós tagállamokban kötelezőnek tekintett, az egyenlő versenyt biztosítandó feltételeknek. A belga fenntartásokhoz a hírek szerint csatlakozott Spanyolország is.

Berlinben az elmúlt héten jelentették be, hogy az amerikai anyavállalat, a General Motors az Opel gyártásával foglalkozó európai leányvállalatát átadja az osztrák-kanadai beszállítói konszernnek, a Magnának. A tervek szerint ez utóbbi az orosz Sberbankal együttműködve a részvények 55 százalékát birtokolja majd, 10 százalék az alkalmazottaké lesz, míg a General Motors tulajdonában 35 százalék marad.

A Magna éppen hétfőn Berlinben jelentette be, hogy a szanálás keretében szerte Európában 10 500 munkahely megszüntetését tervezi, ebből 4000 Németországra esik. Az Opel európai alkalmazottainak száma - beleértve a szentgotthárdi üzem alkalmazottait is - mintegy 50 ezer, s közülük csaknem 26 ezren Németországban dolgoznak.

A Magnát közben - ugyancsak kedden - minden fajta üzleti kapcsolat, illetve együttműködés megszakításával fenyegette meg két német autógyár, a BMW és a Volkswagen. A frankfurti nemzetközi autószalon keretében mindkét autógyár vezetői közölték: fontolóra veszik a Magnával eddig fenntartott üzleti kapcsolatok felmondását, mivel az eddigi beszállítóból vetélytárs lett. A Maga egyébként nemcsak a BMW-nek és a Volkswagennek, hanem több más németországi autógyárnak is régóta szállít alkatrészeket.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!