2015. február 25. 15:19

Bár az idei évre lassulást jeleztek előre az európai autópiacon, a január mégis nagyobb mértékű növekedést mutatott, mint 2014-ben. A nagy gyártók között az Opel eladásai bővültek a legnagyobb mértékben, de a Renault sem marad el sokkal tőle.

Az európai újautó-piac nem igazán mutatja a lassulás jeleit a maga 6,7 százalékos növekedési ütemével, amely 1,2 százalékponttal magasabb, a tavaly januári 5,5 százaléknál és az elmúlt 12 hónap harmadik legjobb száma – derül ki az ACEA adataiból.

A nagy márkák közül az évet az Opel kezdte a legjobban, ami nem véletlen, hiszen már kapható a Corsa következő generációja, amely komoly lökést adott az amúgy is népszerű kisautónak. Az ACEA ugyan nem közöl típusokra lebontott számokat, de a JATO Dynamics adataiból tudjuk, hogy a Corsából 49,3 százalékkal több fogyott az év első hónapjában, mint 12 hónappal ezelőtt. Ráadásul az Opel a Corsa előző generációját szokatlanul lassan ítélte cserére, így a felfutásban benne lehetnek a „kiéhezett” vásárlók is.

Bár az első hónap alapján még korai arról beszélni, hogy mely gyártók mekkora szeletet hasítanak majd ki a tortából idén, látható, hogy a Renault-nak a kétszámjegyű növekedése alapján minden esélye megvan arra, hogy letaszítsa az Opelt a dobogó harmadik fokáról.

Nem startolt rosszul a Toyota és a VW sem, a Ford viszont nem hozta az átlagot.

A Top 10-ből kiszoruló márkák között meglepetés, hogy a Skoda mindössze 3,6 százalékkal tudott nőni, csoporttársa, a Seat ugyanakkor 14,3-mal bővült. A Porschét viszont - köszönhetően elsősorban a Macan terepjárónak - 44,7 százalékkal többen keresték. A Renault mellett a másik két francia gyártó nem muzsikált valami szépen: a Peugeot 4 százalékkal több kocsit adott el, a Citröen pedig 6,3-mal kevesebbet. Majdnem háromszorosára nőtt a kereslet az amerikai terepjáró-gyártó termékei iránt, a Jeep 183,3 százalékkal nőtt.

A prémium szegmensben a Mercedes nőtt a legnagyobb mértékben, 12,8 százalékkal és úgy tűnik, hogy testvérmárkája, a Smart is kimászott a göndörből és komoly, 36,1 százalékos növekedést produkált. Ez utóbbiban is közre játszatott a modellváltás. A BMW 5,5, a Mini 23,4, az Audi pedig szerény 1,6 százalékos bővülést produkált, bár ő az egyetlen, amely 50 ezer darab feletti eladási volumennel büszkélkedhet.

Nem tört meg a Volvo lendülete sem, 15,3 százalékkal adtak el több kocsit a kontinensen és a Lexus szárnyalása (45,9) is folytatódott. Rosszul nyitott viszont a Jaguar: 21,8 százalékkal kevesebb "nagymacskás" autó kellett az európaiaknak.

A japán gyártók közül a Nissannak lehet oka örömre, hiszen a Qashqai sikere 36,3 százalékos pluszt hozott. Mínuszban van viszont a Mazda (6) a Suzuki (8,9) és a Honda (5,8) is, amely nemrég jelentette be, hogy felső-közép kategóriás modellje, az Accord befejezi több évtizedes pályafutását Európában.

mfor.hu

Hitelre van szükséged?

Találd meg a legideálisabb kölcsönt az Mfor és a Bank360 közös kalkulátoraival! Ha kevesebb mint 5 millió forintra van szükséged, tucatnyi kedvező kamatozású személyi kölcsönt hasonlíthatsz össze a Személyi Kölcsön Kalkulátorral. Ha lecserélnéd a régit, vagy megtaláltad álmaid járgányát, egy olcsó autóhitellel akár már néhány napon belül a volán mögé ülhetsz az Autóhitel Kalkulátor segítségével. Nagyobb terveid vannak és több pénz kell? A lakásvásárlásra fordítható hitelek között hatalmasak az eltérések, ilyenkor érdemes csak igazán összehasonlítani az ajánlatokat! 

A Bank360 és az Mfor összegyűjtötte, hogy melyek február legkedvezőbb hitelei:

Ha jól jönne 1,5 millió forint, a Raiffeisen Bankot érdemes most felkeresni, mivel a személyi kölcsön 30 379 forintos törlesztőrészlet mellett lehet a tiéd 60 hónapos futamidővel. 3 millió forintra lenne szükséged autóvásárláshoz? A CIB Banknál már 60 654 forintos havi törlesztéssel igényelheted jövedelemérkeztetéssel. Az Erste Banknál igényelhető lakáshitellel pedig 10 millió forintot vehetsz fel 20 éves futamidőre havi 54 712 forintos törlesztőrészlettel.

Másfajta kölcsönt keresel? Ez a kalkulátor segíthet megtalálni azt a hitelt, amit keresel.