2015. február 25. 15:19

Bár az idei évre lassulást jeleztek előre az európai autópiacon, a január mégis nagyobb mértékű növekedést mutatott, mint 2014-ben. A nagy gyártók között az Opel eladásai bővültek a legnagyobb mértékben, de a Renault sem marad el sokkal tőle.

Az európai újautó-piac nem igazán mutatja a lassulás jeleit a maga 6,7 százalékos növekedési ütemével, amely 1,2 százalékponttal magasabb, a tavaly januári 5,5 százaléknál és az elmúlt 12 hónap harmadik legjobb száma – derül ki az ACEA adataiból.

A nagy márkák közül az évet az Opel kezdte a legjobban, ami nem véletlen, hiszen már kapható a Corsa következő generációja, amely komoly lökést adott az amúgy is népszerű kisautónak. Az ACEA ugyan nem közöl típusokra lebontott számokat, de a JATO Dynamics adataiból tudjuk, hogy a Corsából 49,3 százalékkal több fogyott az év első hónapjában, mint 12 hónappal ezelőtt. Ráadásul az Opel a Corsa előző generációját szokatlanul lassan ítélte cserére, így a felfutásban benne lehetnek a „kiéhezett” vásárlók is.

Bár az első hónap alapján még korai arról beszélni, hogy mely gyártók mekkora szeletet hasítanak majd ki a tortából idén, látható, hogy a Renault-nak a kétszámjegyű növekedése alapján minden esélye megvan arra, hogy letaszítsa az Opelt a dobogó harmadik fokáról.

Nem startolt rosszul a Toyota és a VW sem, a Ford viszont nem hozta az átlagot.

A Top 10-ből kiszoruló márkák között meglepetés, hogy a Skoda mindössze 3,6 százalékkal tudott nőni, csoporttársa, a Seat ugyanakkor 14,3-mal bővült. A Porschét viszont - köszönhetően elsősorban a Macan terepjárónak - 44,7 százalékkal többen keresték. A Renault mellett a másik két francia gyártó nem muzsikált valami szépen: a Peugeot 4 százalékkal több kocsit adott el, a Citröen pedig 6,3-mal kevesebbet. Majdnem háromszorosára nőtt a kereslet az amerikai terepjáró-gyártó termékei iránt, a Jeep 183,3 százalékkal nőtt.

A prémium szegmensben a Mercedes nőtt a legnagyobb mértékben, 12,8 százalékkal és úgy tűnik, hogy testvérmárkája, a Smart is kimászott a göndörből és komoly, 36,1 százalékos növekedést produkált. Ez utóbbiban is közre játszatott a modellváltás. A BMW 5,5, a Mini 23,4, az Audi pedig szerény 1,6 százalékos bővülést produkált, bár ő az egyetlen, amely 50 ezer darab feletti eladási volumennel büszkélkedhet.

Nem tört meg a Volvo lendülete sem, 15,3 százalékkal adtak el több kocsit a kontinensen és a Lexus szárnyalása (45,9) is folytatódott. Rosszul nyitott viszont a Jaguar: 21,8 százalékkal kevesebb "nagymacskás" autó kellett az európaiaknak.

A japán gyártók közül a Nissannak lehet oka örömre, hiszen a Qashqai sikere 36,3 százalékos pluszt hozott. Mínuszban van viszont a Mazda (6) a Suzuki (8,9) és a Honda (5,8) is, amely nemrég jelentette be, hogy felső-közép kategóriás modellje, az Accord befejezi több évtizedes pályafutását Európában.

mfor.hu