3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Bár az idei évre lassulást jeleztek előre az európai autópiacon, a január mégis nagyobb mértékű növekedést mutatott, mint 2014-ben. A nagy gyártók között az Opel eladásai bővültek a legnagyobb mértékben, de a Renault sem marad el sokkal tőle.

Az európai újautó-piac nem igazán mutatja a lassulás jeleit a maga 6,7 százalékos növekedési ütemével, amely 1,2 százalékponttal magasabb, a tavaly januári 5,5 százaléknál és az elmúlt 12 hónap harmadik legjobb száma – derül ki az ACEA adataiból.

A nagy márkák közül az évet az Opel kezdte a legjobban, ami nem véletlen, hiszen már kapható a Corsa következő generációja, amely komoly lökést adott az amúgy is népszerű kisautónak. Az ACEA ugyan nem közöl típusokra lebontott számokat, de a JATO Dynamics adataiból tudjuk, hogy a Corsából 49,3 százalékkal több fogyott az év első hónapjában, mint 12 hónappal ezelőtt. Ráadásul az Opel a Corsa előző generációját szokatlanul lassan ítélte cserére, így a felfutásban benne lehetnek a „kiéhezett” vásárlók is.

Bár az első hónap alapján még korai arról beszélni, hogy mely gyártók mekkora szeletet hasítanak majd ki a tortából idén, látható, hogy a Renault-nak a kétszámjegyű növekedése alapján minden esélye megvan arra, hogy letaszítsa az Opelt a dobogó harmadik fokáról.

Nem startolt rosszul a Toyota és a VW sem, a Ford viszont nem hozta az átlagot.

A Top 10-ből kiszoruló márkák között meglepetés, hogy a Skoda mindössze 3,6 százalékkal tudott nőni, csoporttársa, a Seat ugyanakkor 14,3-mal bővült. A Porschét viszont - köszönhetően elsősorban a Macan terepjárónak - 44,7 százalékkal többen keresték. A Renault mellett a másik két francia gyártó nem muzsikált valami szépen: a Peugeot 4 százalékkal több kocsit adott el, a Citröen pedig 6,3-mal kevesebbet. Majdnem háromszorosára nőtt a kereslet az amerikai terepjáró-gyártó termékei iránt, a Jeep 183,3 százalékkal nőtt.

Íme, az 5. generációs Corsa

A prémium szegmensben a Mercedes nőtt a legnagyobb mértékben, 12,8 százalékkal és úgy tűnik, hogy testvérmárkája, a Smart is kimászott a göndörből és komoly, 36,1 százalékos növekedést produkált. Ez utóbbiban is közre játszatott a modellváltás. A BMW 5,5, a Mini 23,4, az Audi pedig szerény 1,6 százalékos bővülést produkált, bár ő az egyetlen, amely 50 ezer darab feletti eladási volumennel büszkélkedhet.

Nem tört meg a Volvo lendülete sem, 15,3 százalékkal adtak el több kocsit a kontinensen és a Lexus szárnyalása (45,9) is folytatódott. Rosszul nyitott viszont a Jaguar: 21,8 százalékkal kevesebb "nagymacskás" autó kellett az európaiaknak.

A japán gyártók közül a Nissannak lehet oka örömre, hiszen a Qashqai sikere 36,3 százalékos pluszt hozott. Mínuszban van viszont a Mazda (6) a Suzuki (8,9) és a Honda (5,8) is, amely nemrég jelentette be, hogy felső-közép kategóriás modellje, az Accord befejezi több évtizedes pályafutását Európában.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!