Magyarország a május elsejei csatlakozással jogosult lesz a Kohéziós Alap, valamint az úgynevezett TEN-alap forrásaira is a beruházás megvalósításához. Míg a Kohéziós Alap esetében a támogatás maximális értéke a beruházás 85 százaléka, addig a TEN-alapnál (transzeurópai szállítási hálózatok) egyelőre csupán 10 százaléka.
Kazatsay Zoltán, a folyosó magyarországi szakaszának beruházási értékével kapcsolatban közölte: nagyságrendileg 200-300 milliárd forintba kerülhet, amelynek egy részét európai uniós forrásból finanszírozzák. Mint mondta, ez a folyosó érinti a 2-es út, az M0-ás autóutat, az M6-os és 56-os utat. A projekt uniós támogatási igénye előkészítés alatt áll. Közölte: az M6-os Budapest-Dunaújváros közötti szakaszát már januárban meghirdették, az építkezés még az idén el is kezdődhet. A Dunaújvárostól délre eső szakaszok megépítését kormányrendeletek szabályozzák, ezeknél már uniós forrásokat is meg lehet pályázni.
Az M0-ás egyik szakaszánál az idén indul az állami beruházás, a következő szakaszok kivitelezésére a Kohéziós Alap forrásait pályázzák meg még a nyáron, az építkezés jövőre megindulhat. A 2-es út fejlesztését ütemezett program szerint hajtják végre, amely alapján 2007-ig jelentős munkálatokat végeznek el. (MTI)
Az Unió is támogatja az M6-ost
Az, hogy az Észak-Déli autópálya nem szerepel az Európai Bizottság listáján a kiemelt projektek között, nem jelenti, hogy Magyarország elesne az uniós forrásoktól, nyilatkozta Kazatsay Zoltán a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) EU-integrációs helyettes államtitkára az MTI-nek.