4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A tévés nézettségi adatok alapján sok változás nem történt a 49. héten. A legérdekesebb talán az volt, hogy a döntőhöz közeledve - a korábbi évekkel ellentétben - nem nőtt, hanem csökkent az X-Faktor közönségaránya. Igaz, a Voice sem tudott új nézőket meghódítani.

Az elmúlt években függetlenül attól, hogy X-Faktor vagy Csillag születik széria ment az őszi időszakban, a döntőhöz közeledve fokozatosan növekedett a nézőszám és a közönségarány. Az idei évben ugyan az X-Faktor kapcsán a korábbinál sokkal több volt a fanyalgó, ennek ellenére az elmúlt évek trendjének folytatását lehetett várni. Ezzel szemben a 49. heti nézettségi adatok mást mutattak. Az X-Faktor ugyan továbbra is utcahosszal vezeti a legnézettebb műsorok listáját, ám a hajrá egyelőre várat magára. A műsor közönségaránya nem hogy nem közeledett a lélektani 50 százalékos közönségarány felé, de egyenesen 40 százalékig csúszott vissza a hirdetők szempontjából fontos 18-49-es korcsoportban.

A TV2 által konkurensnek szánt Voice azonban nem tudott versenyre kelni az RTL Klub tehetségkutatójával, bő 10 százalékpont különbség volt ezúttal is a két műsor közönségaránya között. Így a Voice-ot az X-Faktor mellett a Barátok közt, és a Doktor Csont is felülmúlta, legalábbis ami a tévé előtt ülők arányát illeti.


A hétköznapokon (a pénteket kivéve) a megszokott módon totális RTL Klub fölény volt köszönhetően a Gyanú árnyékában, a Híradó, A kód, a Fókusz és a Barátok közt programstruktúrának. Az egymást erősítő műsorok még az időnként gyengélkedő Fókusz teljesítményét is felfele húzták, ami leginkább pénteken volt szembeütköző, amikor ez a hatás nem érvényesült, és a csatorna átlagos számait jelentősen alulmúlta a magazinműsor.

Az esték közül hatot ezúttal is az RTL Klub nyert, míg a péntek este szokás szerint a TV2 győzelmével zárult. A közepes méretű csatornák versengése ismét érdekesen alakult, ami elsősorban a Cool gyengébb számai miatt történt, a négy adó így egy százalékponton belülre került.


A 49. héten főműsoridőben (19-23 között) a kereskedelmileg fontos célcsoportban (18-49 évesek) az RTL számai kis mértékben csúsztak vissza, a csatorna műsorait átlagosan a tévénézők 27,4 százaléka követte. Hasonló mértékű veszteséget szenvedett el a TV2 közönségaránya is, a tévé előtt ülők 17 százaléka nézte a csatornát. A nagyok veszteségéből azonban a kisebbek nem tudtak profitálni, inkább visszább csúsztak ők is. Ebben minden bizonnyal az ősszel indult csatornák (RTL II és a Super TV2) felépítése is közrejátszik, ahogy az sem mellékes, hogy a kisebb adók is visznek el nézőket többek között sportműsorok révén. A drukkerek a múlt héten elmaradt Videoton meccs miatt csütörtökön és pénteken is a tévék elé ültek, de a szokásosnál több nézővel számolhat a női kézilabdát közvetítő Sport TV is. A nézettségi verseny harmadik helyéhez ezúttal 4,9 százalékos közönségarány elegendő volt, ami a F+-nak sikerült. A negyedik a Cool lett (4,8% SHR), majd a sorban a Viasat3 (4,2% SHR), és az M1 (3,9% SHR) következett.

Ha a napi nézettségi adatokat böngésszük át, érdemi változást ezúttal sem láthatunk az állandó programokat hozó napokon. Az esti programoknál hétfőn a Doktor Csont simán verte a TV2-n  második hetébe lépő Lángoló Chicago című sorozatot, majd a Showder Klub gyűrte le a szintén újdonságnak számító Esküdt ellenségeket. Kedden az RTL-en vetített Castle volt a legjobb, bár a BL-mérkőzések ettől a sorozattól is vittek el nézőket. Igazán rosszul azonban a TV2 járt kedden, hiszen az aznapi film, A kód neve: Merkúr mélyen alulteljesítette a csatorna átlagát.

Szerdán szintén új sorozatokat vetített a TV2, ám sem a Kettős ügynök, sem az Ügyféllista nem tudott ellenfele lenni az RTL-es műsoroknak, a piacvezető így ismét remekelt a Házasodik a gazda című realityvel. Csütörtökön ismét két gyenge film gyengén teljesítő napját jegyezhettük fel. Az RTL Klubon adott Száguldó erőd némileg magasabb közönségarányt ért el, mint a TV2 filmje, az Eladó a családom.

Pénteken a korábban jelzett The Voice hozta meg az egyetlen főműsoridős győzelmet a TV2 számára, szombaton pedig az X-Faktor mellett tették le a voksukat a nézők. Vasárnap ezúttal az RTL-en vetített Harry Potter és a félvér herceg a korábbiaknál magasabb számokat hozott, így könnyen utasította maga mögé a Dick és Jane trükkjei című vígjátékot.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!