Az elmúlt években függetlenül attól, hogy X-Faktor vagy Csillag születik széria ment az őszi időszakban, a döntőhöz közeledve fokozatosan növekedett a nézőszám és a közönségarány. Az idei évben ugyan az X-Faktor kapcsán a korábbinál sokkal több volt a fanyalgó, ennek ellenére az elmúlt évek trendjének folytatását lehetett várni. Ezzel szemben a 49. heti nézettségi adatok mást mutattak. Az X-Faktor ugyan továbbra is utcahosszal vezeti a legnézettebb műsorok listáját, ám a hajrá egyelőre várat magára. A műsor közönségaránya nem hogy nem közeledett a lélektani 50 százalékos közönségarány felé, de egyenesen 40 százalékig csúszott vissza a hirdetők szempontjából fontos 18-49-es korcsoportban.
A TV2 által konkurensnek szánt Voice azonban nem tudott versenyre kelni az RTL Klub tehetségkutatójával, bő 10 százalékpont különbség volt ezúttal is a két műsor közönségaránya között. Így a Voice-ot az X-Faktor mellett a Barátok közt, és a Doktor Csont is felülmúlta, legalábbis ami a tévé előtt ülők arányát illeti.
A hétköznapokon (a pénteket kivéve) a megszokott módon totális RTL Klub fölény volt köszönhetően a Gyanú árnyékában, a Híradó, A kód, a Fókusz és a Barátok közt programstruktúrának. Az egymást erősítő műsorok még az időnként gyengélkedő Fókusz teljesítményét is felfele húzták, ami leginkább pénteken volt szembeütköző, amikor ez a hatás nem érvényesült, és a csatorna átlagos számait jelentősen alulmúlta a magazinműsor.
Az esték közül hatot ezúttal is az RTL Klub nyert, míg a péntek este szokás szerint a TV2 győzelmével zárult. A közepes méretű csatornák versengése ismét érdekesen alakult, ami elsősorban a Cool gyengébb számai miatt történt, a négy adó így egy százalékponton belülre került.
A 49. héten főműsoridőben (19-23 között) a kereskedelmileg fontos célcsoportban (18-49 évesek) az RTL számai kis mértékben csúsztak vissza, a csatorna műsorait átlagosan a tévénézők 27,4 százaléka követte. Hasonló mértékű veszteséget szenvedett el a TV2 közönségaránya is, a tévé előtt ülők 17 százaléka nézte a csatornát. A nagyok veszteségéből azonban a kisebbek nem tudtak profitálni, inkább visszább csúsztak ők is. Ebben minden bizonnyal az ősszel indult csatornák (RTL II és a Super TV2) felépítése is közrejátszik, ahogy az sem mellékes, hogy a kisebb adók is visznek el nézőket többek között sportműsorok révén. A drukkerek a múlt héten elmaradt Videoton meccs miatt csütörtökön és pénteken is a tévék elé ültek, de a szokásosnál több nézővel számolhat a női kézilabdát közvetítő Sport TV is. A nézettségi verseny harmadik helyéhez ezúttal 4,9 százalékos közönségarány elegendő volt, ami a F+-nak sikerült. A negyedik a Cool lett (4,8% SHR), majd a sorban a Viasat3 (4,2% SHR), és az M1 (3,9% SHR) következett.
Ha a napi nézettségi adatokat böngésszük át, érdemi változást ezúttal sem láthatunk az állandó programokat hozó napokon. Az esti programoknál hétfőn a Doktor Csont simán verte a TV2-n második hetébe lépő Lángoló Chicago című sorozatot, majd a Showder Klub gyűrte le a szintén újdonságnak számító Esküdt ellenségeket. Kedden az RTL-en vetített Castle volt a legjobb, bár a BL-mérkőzések ettől a sorozattól is vittek el nézőket. Igazán rosszul azonban a TV2 járt kedden, hiszen az aznapi film, A kód neve: Merkúr mélyen alulteljesítette a csatorna átlagát.
Szerdán szintén új sorozatokat vetített a TV2, ám sem a Kettős ügynök, sem az Ügyféllista nem tudott ellenfele lenni az RTL-es műsoroknak, a piacvezető így ismét remekelt a Házasodik a gazda című realityvel. Csütörtökön ismét két gyenge film gyengén teljesítő napját jegyezhettük fel. Az RTL Klubon adott Száguldó erőd némileg magasabb közönségarányt ért el, mint a TV2 filmje, az Eladó a családom.
Pénteken a korábban jelzett The Voice hozta meg az egyetlen főműsoridős győzelmet a TV2 számára, szombaton pedig az X-Faktor mellett tették le a voksukat a nézők. Vasárnap ezúttal az RTL-en vetített Harry Potter és a félvér herceg a korábbiaknál magasabb számokat hozott, így könnyen utasította maga mögé a Dick és Jane trükkjei című vígjátékot.
mfor.hu