3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyar kormány hajlandó részt venni a Malév finanszírozásában a légitársaság további működése érdekében - közölte a Pénzügyminisztérium. Bajnai Gordon miniszterelnök szerint a kormány célja megmenteni a Malévet.

A magyar kormány hajlandó részt venni a Malév finanszírozásában a légitársaság további működése érdekében - közölte a Pénzügyminisztérium. Bajnai Gordon miniszterelnök szerint a kormány célja megmenteni a Malévet.

Oszkó Péter pénzügyminiszter csütörtökön Moszkvában Viktor Zubkov első miniszterelnök-helyettessel tárgyalt a Malév helyzetének rendezéséről. A magyar fél jelezte, hogy a társaság működésének folytatása érdekében kész tulajdonosi, illetve finanszírozói szerepet is vállalni a nemzeti légitársaságban. A felek további tárgyalásokat folytatnak a szükséges intézkedésekről - olvasható a PM közleményében.

A Brüsszelben tartózkodó Bajnai Gordon miniszterelnök csütörtök délutáni sajtótájékoztatóján egy ezzel kapcsolatos kérdésre válaszolva elmondta, azzal a mandátummal küldte Oszkó Pétert Moszkvába, hogy segítsen az orosz tulajdonosoknak olyan megoldást találni, amellyel a Malév léte nem kerül veszélybe. A kormány szeretné, ha a Magyarország számára stratégiai fontosságú Malév talpon tudna maradni, és sikeresen működne - szögezte le a kormányfő. Hozzátette: mindezt az európai uniós szabályok betartásával kell megoldani.

A Pénzügyminisztérium korábbi tájékoztatása szerint a magyar kormány olyan megoldást keres a Malév pénzügyi problémáinak rendezésére, amely megfelel a magyar és az uniós jogszabályoknak, ebben a szellemben tárgyal a nemzeti légitársaság jelenlegi tulajdonosaival.

A Malév a 2008-as évet 15,1 milliárd forint konszolidált veszteséggel zárta. A 2009-re szóló várakozásokat a társaság nem közölt. A május végén jóváhagyott idei üzleti tervében 2009-re 6,3 milliárd forint üzemi veszteséggel számolt a Malév, szemben a 2008. évi 7,9 milliárd forinttal.

Az MTI korábbi információi szerint valószínűleg a pénzügyminiszter határozatára 2009 augusztusában felfüggesztették az orosz Vnyesekonombanknál a Malév privatizációjakor vállalt és még meglévő 32 millió euró garancia behajtását. A lépést a Malév tőkehelyzetének rendezéséről folyó magyar-orosz kormányközi tárgyalásokkal indokolták.

Az Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. 2009 májusában próbálta lehívni a 32 millió euró bankgaranciát azt követően, hogy az orosz bank a Malév tartozásai fejében 2009 februárjában lekért négymillió eurót nem fizette meg.

A Vnyesekonombank a Malév 2007 elején történt eladásakor nyújtott bankgaranciát az akkori vevőnek, Borisz Abramovics orosz üzletember kisebbségi tulajdonában lévő AirBridge Zrt.-nek. A garancia az AirBridge Zrt. által a Malév privatizációs szerződésében vállalt kötelezettségeinek teljesítésére szólt. A garantőr bank azóta a Malév közvetett kisebbségi tulajdonosa lett, miután a Malév közel 100 százalékát birtokló AirBridge Zrt.-ben az orosz bank megvette Borisz Abramovics 49 százaléknyi részvényét. Az AirBridge többségi tulajdonosa Költő Magdolna magyar magánszemély. A magyar-orosz cég a Malév részvényeinek 97,46 százalékát birtokolja, 2,54 százalék a dolgozók kezében van és egyetlen Malév-részvénnyel a magyar állam rendelkezik.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!