Malév
Nehéz éven van túl a Malév, amely már az év elején teljes vezérkart cserélt. Március végén ugyanis a Malév igazgatóságának - beleértve a vezérigazgató és az elnök - visszahívását kezdeményezte a Pénzügyminiszter a tulajdonosi jogokat gyakorló ÁPV Rt-nél. Ezt követően március 31-i hatállyal menesztették Váradi Józsefet, a Malév Rt. vezérigazgatóját, aki az év végén már a vezetésével létrejövő új fapados légitársaság szervezése kapcsán került az újságok címlapjára.
A zavaros állapotok és a veszteséges működés természetesen egyértelművé tették, hogy az egyébként is száz sebből vérző légiipar körülményei között nincs esély a Malév privatizációjára. A cég élére kinevezett új vezérigazgatónak, Sándor Lászlónak, a Fővárosi Vízművek Rt. korábbi vezérigazgatójának a feladata így elsősorban a társaság stratégiájának átgondolása lett.
A vállalat a nyár során így már olcsó jegyekkel próbálta repülésre csábítani az utasokat. Ez azonban kettős eredménnyel járt. A Malév a hazai piacon megtartotta részesedését, ám az eredményei meglehetősen gyengén alakultak. A cég végül a korámányzat segítségének köszönhetően kezdhetett a jövő évi tervek elkészítéséhez. A Malév 10 milliárd forint állami segítséget kap, cserébe viszont ki kell dolgoznia a hatékony működés feltételeit. A milliárdos támogatás tudatában hozta nyílvánosságra az idei év előzetes üzleti számait a Malév, amely szerint a légitársaság 13 milliárdos veszteséggel számol.
Az év krónikája: megszorítások az állami cégeknél
Az állam az idei évben megpróbálta elérni, hogy a tízmilliárdos veszteséget termelő vállalatok gazdálkodása hatékonyabb legyen. A nagyvállalatok, a Máv, a Malév és a Posta költségcsökkentést és a dolgozók elbocsátását jelentettek be, hogy az intézkedések valóban hatékonyabbá teszik ezeket a vállalatok az azonban csak a jövő évben dől el.