A hazai internethasználók többsége magasan iskolázott, vagyonos rétegekhez tartozó és fiatal  derül
 ki a legfrissebb teljes körű országos felmérés adataiból. A Szonda Ipsos és a Gfk Hungária
 kutatóintézet által a nyáron alapított NetSurvey Internetkutató Intézet iBasic 2000 néven átfogó
 kutatássorozatot indított a magyarországi internethasználatról. Ennek első szakasza nemrég
 fejeződött be. Az adatokból kiderül, hogy nem várható ugrásszerű növekedés az internethasználat
 elterjedésében: manapság a lakosság 14 százaléka (megközelítőleg egymillió-kétszázezer ember) tud
 a világhálóra kapcsolódni, de erre elsősorban a munkahelyén vagy az iskolában van módja. A
 tényleges használók köre ennél jóval szűkebb, mindössze nyolc százalék körül van. Ezekkel az
 adatokkal Magyarország az európai lista alsó harmadában foglal helyet, Portugáliával és Romániával
 csaknem azonos szinten. Az internetet elérők legnagyobb része 30 év alatti, a legkisebb arányban a
 60 év felettiek tartoznak ehhez a körhöz.
 
 Ha a korosztályi különbségek élesek maradtak is, csökkent az eltérés a nemek között: az
 internetezők táborában 57 százalék a férfiak és 43 százalék a nők aránya, ami még mindig elmarad a
 valóságos népességbeli arányoktól. Még inkább vonatkozik ez az iskolai végzettségre. Az egyetemi
 és főiskolai diplomások aránya nagyobb az internetezők között, az érettségizettek és alapfokú
 végzettségűek igen erőteljes képviselete (megközelítőleg ötszázezer fő) pedig annak a
 következménye, hogy sok a 18 éven aluli internethasználó. A világhálóhoz hozzájutók valamivel több
 mint 70 százaléka a vagyon szerinti társadalmi hierarchia két legfelsőbb rétegéhez tartozik.
Az internet a jómódúaké
A hazai internethasználók többsége magasan iskolázott, vagyonos rétegekhez tartozó és fiatal  derül ki a legfrissebb teljes körű országos felmérés adataiból.
 
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
												 
												 
												 
												 
												 
												 
												 
                                                 
                                                 
                                                 
                                                 
                                                 
                                                 
                                                 
                                                 
                                                 
                                                 
                                                 
                                                 
                                                 
                                                 
                                                