
Az AC Nielsen által mért 90 élelmiszer kategória együttes éves forgalma 1084 milliárd forint. Közülük legnagyobb mértékben - 76 százalékkal - az energiaital bolti eladása emelkedett; ezt követi a folyékony szósz, illetve a gyorsfagyasztott pizza és a burgonya termékek 50 és 31 százalék közötti mutatóval.
Szalóky Tóth Judit közlése szerint a legfontosabb trend, hogy polarizálódik a piac. Mint mondta, egy-egy kategórián belül inkább a legdrágább, úgynevezett prémium és a legalacsonyabb áron kínált termékek értékesítése emelkedik.
A legjelentősebb forgalmú cikkek kategóriájának ranglistáját értékben vezető húskészítményekből az átlagot meghaladó mértékben, 8 százalékkal többet adtak el a vizsgált időszakban. A sajtnál plusz 10 százalékot regisztráltak, nőtt a gyümölcslé eladása 9, az ásványvízé 8, a gyümölcsjoghurté 5, a hűtött szeletes édességé 6 százalékkal.
A top 10 élelmiszer kategóriából nyolc esetben a hazai tulajdonban lévő láncokra jut a legnagyobb piaci részesedés. Kivétel csak a sajt és az ásványvíz, ahol a hipermarket viszi el a pálmát. A top 10 kategória növekedési üteme viszont hat esetben a diszkontban a legnagyobb: a sajt, a gyümölcslé és a húskészítmény forgalma 20 százalékot meghaladó mértékben emelkedett.
A témával délutáni cikkünkben részletesen foglalkozunk.