Orosz szakértők egyetértenek abban, hogy az EU-tagság növeli a LAL győzelmi esélyeit a magyar légitársaság megvásárlására kiírt pályázat finisében - írta a Kommerszant hétfői számában.
"Egy EU-tag hatalmas előnyben van, mivel kiterjed rá az összes európai szabály" - mondta a lapnak Borisz Ribak, az Infomost tanácsadócég vezérigazgatója.
"Az AirBridge ajánlata jó, ebből a szempontból erős a pozíciója. De láttuk, hogyan viszonyultak az eddigiekben az orosz befektetőkhöz Magyarországon" - emlékeztetett Oleg Pantyelejev, az Aviaport ügynökség főelemzője, aki szerint "a pályázat szervezői az AirBridge vetélytársát részesíthetik előnyben".
Egy másik orosz lap, a Vedomosztyi még a múlt év végén cikkezett arról, hogy az AirBridge-főrészvényes Borisz Abramovics, az 51 százalékban állami tulajdonú KrasAir vezére sehogy sem találja a közös nyelvet az orosz vagyonügynökséggel.
A szibériai KrasAir bázisán Abramovics már két éve próbálja létrehozni az AirUnion holdingot, amely Oroszország második számú légitársaságává válhat. Abramovics azonban azt akarja, hogy az új holding a magánrészvényesek és elsősorban az ő ellenőrzése alá kerüljön. Abramovics már megszerezte a közlekedési és a gazdaságfejlesztési tárca, sőt a Kreml támogatását is. Ugyanakkor a vagyonügynökség ellenzi az állami részesedés felhígítását, számol be a lap.
Mint ismert, az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Zrt. igazgatóságának múlt csütörtöki döntése szerint már csak az Airbridge és a litván flyLAL légitársaságban érdekelt LAL Investiciju Valdymas maradt versenyben a Malév privatizációs pályázatán.