3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Több évtizedes habozás után, miközben a vállalatoknál a menedzsment egyéb területei már réges-régen fejest ugrott a technikai újdonságok, így a munkát támogató szoftverek alkalmazásába, úgy tűnik a marketing is lassan beáll a sorba.

Amint a közép vezetés meggyőződött az MRM jelentőségéről a marketing osztály többi tagja is kénytelen lesz a bevezetett módszereket alkal mazni. De ne becsüljük alá ennek az együttműködésnek a jelentőségét! Mindenki szereti a csokoládét vagy a jégkrémet, de hosszas vitákat folytathatunk arról, hogy kinek melyik a kedvenc márkája.

Valami hasonló történt a direkt mail-lel foglalkozó munkatársak esetében is: Mindenki egyetértett vele, hogy átláthatóbban, szervezetebben kellene kezelni a Compaq vevő listjából kapott névsort. (A régi rendszer szerint kimutatást kértek azokról, akik fejleszteni szeretnének 2002 folyamán, majd újabb kérdések és válaszok folytán előbb-utóbb megszületett a jó dm lista.) Mindenki megegyezett abban is, hogy web alapú kérdőívet kell készíteni - a megfelelő ablakok kitöltése a marketinges szakemberek feladata volna -, amiből kiderülne a célcsoport pontos mérete és az, hogy milyen termékeket próbál népszerűsíteni a kampány.

Egy kérdés azonban felmerült: mindig szükséges-e, hogy felsoroljuk az alkalmazás nyújtotta lehetőségeket, felfedjük megbízást adó partnerünket, vagy megnevezzük az anyagi forrásokat? A vélemények megoszlottak, s ennek megfelelően más és más módszerekkel találkozhatunk.


Az MRM megjelenése után sem szabad ölbe tett kézzel ülni, hiszen meg kell győzni a marketing területén dolgozók népes táborát a szoftver használatáról. A Procter&Gamble munkatársa szerint ez csak akkor lehetséges, ha tisztában vannak vele a szakemberek, hogy mennyit könnyíthet a munkájukon a program, s mennyi hasznot húzhatnak mindebből. A P&G sikere egyik szakemberük szerint abban áll, hogy tökéletesen tisztában vannak fogyasztóik szokásaival. Szerinte ugyanazokat a technikákat és eszközöket kellene használni vállalaton belül a munkahelyi rutinok megváltoztatására, mint mikor új márkát jelentetnek meg a piacon.

Ne hangzatos szlogenekre gondoljunk, de mint ahogy minden jól működő marketing stratégiában, itt is fontos, hogy tisztában legyünk a célközönséggel. Minden kisebb egységen belül igyekeznek felmérni, hogy kik lennének a legelső MRM felhasználók, akik később képesek lennének megértetni a többiekkel a program célját és gyakorlati hasznát is. Az első felhasználók pozitív tapasztalatai jó irányba terelhetik a többieket is, s világossá válik számukra a program gyakorlati haszna.


A cikk előzménye

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!