Amint a közép vezetés meggyőződött az MRM jelentőségéről a marketing osztály többi tagja is kénytelen lesz a bevezetett módszereket alkal mazni. De ne becsüljük alá ennek az együttműködésnek a jelentőségét! Mindenki szereti a csokoládét vagy a jégkrémet, de hosszas vitákat folytathatunk arról, hogy kinek melyik a kedvenc márkája.
Valami hasonló történt a direkt mail-lel foglalkozó munkatársak esetében is: Mindenki egyetértett vele, hogy átláthatóbban, szervezetebben kellene kezelni a Compaq vevő listjából kapott névsort. (A régi rendszer szerint kimutatást kértek azokról, akik fejleszteni szeretnének 2002 folyamán, majd újabb kérdések és válaszok folytán előbb-utóbb megszületett a jó dm lista.) Mindenki megegyezett abban is, hogy web alapú kérdőívet kell készíteni - a megfelelő ablakok kitöltése a marketinges szakemberek feladata volna -, amiből kiderülne a célcsoport pontos mérete és az, hogy milyen termékeket próbál népszerűsíteni a kampány.
Egy kérdés azonban felmerült: mindig szükséges-e, hogy felsoroljuk az alkalmazás nyújtotta lehetőségeket, felfedjük megbízást adó partnerünket, vagy megnevezzük az anyagi forrásokat? A vélemények megoszlottak, s ennek megfelelően más és más módszerekkel találkozhatunk.
Az MRM megjelenése után sem szabad ölbe tett kézzel ülni, hiszen meg kell győzni a marketing területén dolgozók népes táborát a szoftver használatáról. A Procter&Gamble munkatársa szerint ez csak akkor lehetséges, ha tisztában vannak vele a szakemberek, hogy mennyit könnyíthet a munkájukon a program, s mennyi hasznot húzhatnak mindebből. A P&G sikere egyik szakemberük szerint abban áll, hogy tökéletesen tisztában vannak fogyasztóik szokásaival. Szerinte ugyanazokat a technikákat és eszközöket kellene használni vállalaton belül a munkahelyi rutinok megváltoztatására, mint mikor új márkát jelentetnek meg a piacon.
Ne hangzatos szlogenekre gondoljunk, de mint ahogy minden jól működő marketing stratégiában, itt is fontos, hogy tisztában legyünk a célközönséggel. Minden kisebb egységen belül igyekeznek felmérni, hogy kik lennének a legelső MRM felhasználók, akik később képesek lennének megértetni a többiekkel a program célját és gyakorlati hasznát is. Az első felhasználók pozitív tapasztalatai jó irányba terelhetik a többieket is, s világossá válik számukra a program gyakorlati haszna.
A cikk előzménye
Az őrület módszerrel párosul - 2
Több évtizedes habozás után, miközben a vállalatoknál a menedzsment egyéb területei már réges-régen fejest ugrott a technikai újdonságok, így a munkát támogató szoftverek alkalmazásába, úgy tűnik a marketing is lassan beáll a sorba.