A közlekedési társaság pénteki, MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta, a 2011-től folyamatosan megújított járműpark szerelvényei alkalmasak arra, hogy a fékezés során energiát termeljenek, és azt visszatáplálják a hálózatba.
Egyrészt a korszerű járműveknek, a hálózatba visszatáplálható energiának, másrészt pedig a hatékony menetrendnek, az automata vonatvezérlésnek, a korszerű transzformátoroknak, illetve a veszteségek minimalizálásának köszönhetően összesen 27,3 százalékkal csökkent a járművek energiaigénye. A 2-es és 4-es metró energiaellátásért felelős, valamint a vonatvezérlő rendszereket a Siemens építette ki.
Hozzátették: a BKV továbbra is elkötelezi magát a közösségi közlekedés fenntartható fejlődése mellett, és kiemelt ügyként kezeli az energiahatékony technológiák alkalmazását a mindennapokban.
MTI