Az Auchan csoport és a Louis Delhaize csoport tavaly decemberben állapodott meg arról, hogy az Auchan Magyarország felvásárolja a Magyar Hipermarket hét magyarországi Cora hipermarketét, a hozzájuk tartozó üzletsorokat, parkolókat. Az Európai Bizottság április 18-án hagyta jóvá a tranzakciót. Az átvett áruházak közül elsőként a fóti hipermarketet avatták fel, majd a budakalászi, szegedi, szolnoki, miskolci, debreceni és végül törökbálinti áruház öltözött az új színekbe.
Az új tulajdonos ígéretéhez híven minden áruházban megtartotta a Corától átvett alkalmazottakat, a 2700 "megörökölt" munkatárssal nyolcezerre nőtt az Auchan alkalmazottainak száma, közülük a törökbálinti egység mintegy 280 főt foglalkoztat.
Az átvétel óta az összes volt Cora áruház kívül-belül megújult, a hét egység átalakítása 6 milliárd forintba került. A törökbálintira különösen ráfért a korszerűsítés, hiszen első magyarországi hipermarketként, 1997 májusában nyílt meg, ezért ott több jelentős, a vásárlók komfortját, az áruellátás és kiszolgálás hatékonyságát javító beruházás történt: új kasszasort és önkiszolgáló mérlegeket, valamint új bevásárlókocsikat helyeztek üzembe, modernizálták a takarítási rendszert, a mosdókat felújították és a hulladékgyűjtést is korszerűsítették új üvegvisszaváltók elhelyezésével.
A volt Cora áruházakban a korábbihoz képest átlagosan 7 százalékkal csökkentek az árak, több mint ötezer termék ára mérséklődött. A Cora-vásárlók körében népszerű bizalomkártyák megmaradtak.
Kertai István, a törökbálinti áruház igazgatója az alacsonyabb árak s megújult áruválaszték mellett jelentős forgalombővülést vár attól is, hogy a volt Corák közül egyedül a törökbálintinál volt benzinkút, amely mostantól Auchan kútként, diszkont árakkal üzemel.
Dominique Ducoux márciusban arról számolt be, hogy az Auchan Magyarország Kft. a jelentős adóterhek, valamint a magas amortizáció miatt 7,6 milliárd forint veszteséggel zárta 2011-et, ha azonban jövőre valóban megszűnik a válságadó, 2014-ben már pozitív eredményt könyvelhet el, nagy szerencsével pedig már 2013-ban megközelítheti ezt a célkitűzést. A cég vesztesége 2010-ben közel 7 milliárd forint volt. A tavalyi 230 milliárd forintos, az előző évinél 2,3 százalékkal magasabb forgalom 1,6 százalékkal alatta maradt az éves inflációnak, és néhány milliárd forinttal elmaradt az eredeti célkitűzéstől.
A megtérülés a hipermarketek esetében 7-10 év; az, hogy stagnáló forgalom mellett is növekvő beruházásokban gondolkodnak, a csoport hosszú távú elkötelezettségét mutatja - hangsúlyozta Dominique Ducoux.
MTI