2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a BKV igazgatósága eredményesnek nyilvánította a központ által kiírt busztendert, a VT Transmant hirdetik ki győztesként – tudta meg a BKK és a BKV igazgatóságának keddi együttes ülése után az MTI az ügyet jól ismerő forrástól.

A magyar tulajdonú VT Transman 150 (75 szóló és 75 csuklós) Mercedes Citaróval nyerte el a tendert, az eredményhirdetés október közepén várható. Ha ősszel alá tudják írni a szerződést, akkor tavasztól havonta ötven új busz érkezik Budapestre, a járművek főként a belvárosban, illetve Újpesten, Kelet-Pesten és Észak-Budán állnak majd forgalomba. A döntést a BKV igazgatósága egyhangúlag hozta meg, míg a BKK igazgatósága 4 támogató szavazattal 1 ellenében fogadta el a határozatot.

A BKV egyes szakszervezetei korábban megkérdőjelezték, hogy az alvállalkozó általi üzemeltetés olcsóbb-e, mintha a BKV vesz és üzemeltet új buszokat. A múlt héten az MTI birtokába került belső gazdaságossági vizsgálat azonban kimutatta: kedvezőbb, tervezhetőbb és biztosabb a vállalkozói új buszok bevonása a BKV egyes autóbusz-vonalain, mintha a BKV szerez be új buszokat, vagy felújítják a régi Ikarusokat.

A dokumentum összegzése szerint a használt, túlnyomórészt Ikarus 260 és Ikarus 280 típusokból álló flotta további üzemeltetése felújítás után sem jelenthet tényleges alternatívát, használt járműbeszerzés pedig ekkora tételben nem reális lehetőség.

Az összegzés ismerteti, hogy a vállalkozói új buszok körülbelül 8,2 milliárd forintba kerülnének évente, ehhez képest a BKV általi beszerzés és üzemeltetés évente körülbelül 9,5 milliárd forint lenne, a BKV régi buszainak üzemeltetése, a "toldozás-foldozás" körülbelül 7,3 milliárd forintot emésztene fel, ugyanakkor a műszaki üzembiztonság nagyon rossz.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!