A tájékoztatás szerint az átalakítás kettős célt szolgál: egyrészt az autóbusz-ágazatban a járatkimaradások csökkentését, a karbantartási folyamatok jelentős javítását, illetve a mainál világosabb, számon kérhető felelősségi viszonyok megteremtését.
Jelezték, a Fővárosi Közgyűlés döntése egy folyamatot indított el, amelynek első lépése a BKV buszágazatának külön, továbbra is köztulajdonban maradó társaságba történő leválasztásának előkészítése mellett, a belső szervezeti átalakítás.
Emlékeztettek arra, hogy a BKV 2007 óta centralizált forgalmi és műszaki szervezetekben működött, mely a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) létrehozásáig és a megrendelői funkciók átvételéig indokolt is volt. Most azonban, mint írták, eljött az ideje a mára kizárólag üzemeltetői feladatokat ellátó BKV átszervezéséhez, hiszen "nem jó állapot az, hogy a buszvezetőnek és a szerelőnek az első közös felettese a vezérigazgató".
Közölték, a telephelyi szintű felelősségi viszonyok, a forgalmi és műszaki dolgozók irányításáért is felelős buszüzemeltetési szakterület létrehozása azt szolgálja, hogy számon kérhetőek legyenek a vezetők, és világosabbak a felelősségi viszonyok. Hozzátették: az átalakítás nyomán jobb karbantartási folyamatokat és kevesebb járatkimaradást kívánnak elérni.
A BKV buszágazatának Fővárosi Közgyűlés által tervbe vett, és jelenleg még vizsgálat alatt levő külön társaságba szervezése azt is szolgálná, hogy a buszágazat képes legyen önálló finanszírozásban versenyre kelni a magántulajdonú operátorokkal.
Azt írták, hogy a tervek szerint várhatóan a trolibusz ágazatból a járművek üzemeltetése és a járművezetők foglalkoztatása kerül az új divízióhoz, az áramellátási rendszer működtetése nem, így a szakszervezetek által pénteken megfogalmazott aggály alaptalan, az infrastruktúra fenntartásának költségei nem keverednek majd a buszüzemeltetés költségeivel.
A BKV közleményében a két fő szakszervezet pénteki közlésére utalt; e szervezetek akkor azt jelezték: nem értenek egyet azzal, hogy a BKV-n belül az autóbusz- és trolibuszüzem külön divízióba kerüljön.
Nemes Gábor, az Cinkota Autóbuszközlekedési Szakszervezet elnöke azt mondta, szerinte csak akkor lehet eredményes a leválasztás, ha a BKV jelenleg fennálló, mintegy 60 milliárd forintos külső adósságát rendezik.
MTI