3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Az autóbusz- és trolibusz üzemeltetési ágazat önálló divízióban működhet október elsejétől - közölte a cég. A BKV Zrt. igazgatósága csütörtöki ülésén tárgyalta a cég szervezeti átalakulásáról szóló előterjesztést, és az igazgatóság egyetértett a változásokat összefoglaló koncepció elveivel.

A tájékoztatás szerint az átalakítás kettős célt szolgál: egyrészt az autóbusz-ágazatban a járatkimaradások csökkentését, a karbantartási folyamatok jelentős javítását, illetve a mainál világosabb, számon kérhető felelősségi viszonyok megteremtését.

Jelezték, a Fővárosi Közgyűlés döntése egy folyamatot indított el, amelynek első lépése a BKV buszágazatának külön, továbbra is köztulajdonban maradó társaságba történő leválasztásának előkészítése mellett, a belső szervezeti átalakítás.

Emlékeztettek arra, hogy a BKV 2007 óta centralizált forgalmi és műszaki szervezetekben működött, mely a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) létrehozásáig és a megrendelői funkciók átvételéig indokolt is volt. Most azonban, mint írták, eljött az ideje a mára kizárólag üzemeltetői feladatokat ellátó BKV átszervezéséhez, hiszen "nem jó állapot az, hogy a buszvezetőnek és a szerelőnek az első közös felettese a vezérigazgató".

Közölték, a telephelyi szintű felelősségi viszonyok, a forgalmi és műszaki dolgozók irányításáért is felelős buszüzemeltetési szakterület létrehozása azt szolgálja, hogy számon kérhetőek legyenek a vezetők, és világosabbak a felelősségi viszonyok. Hozzátették: az átalakítás nyomán jobb karbantartási folyamatokat és kevesebb járatkimaradást kívánnak elérni.

A BKV buszágazatának Fővárosi Közgyűlés által tervbe vett, és jelenleg még vizsgálat alatt levő külön társaságba szervezése azt is szolgálná, hogy a buszágazat képes legyen önálló finanszírozásban versenyre kelni a magántulajdonú operátorokkal.

Azt írták, hogy a tervek szerint várhatóan a trolibusz ágazatból a járművek üzemeltetése és a járművezetők foglalkoztatása kerül az új divízióhoz, az áramellátási rendszer működtetése nem, így a szakszervezetek által pénteken megfogalmazott aggály alaptalan, az infrastruktúra fenntartásának költségei nem keverednek majd a buszüzemeltetés költségeivel.

A BKV közleményében a két fő szakszervezet pénteki közlésére utalt; e szervezetek akkor azt jelezték: nem értenek egyet azzal, hogy a BKV-n belül az autóbusz- és trolibuszüzem külön divízióba kerüljön.

Nemes Gábor, az Cinkota Autóbuszközlekedési Szakszervezet elnöke azt mondta, szerinte csak akkor lehet eredményes a leválasztás, ha a BKV jelenleg fennálló, mintegy 60 milliárd forintos külső adósságát rendezik.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!