A lap úgy tudja, hogy a 12 éves időszakra szóló ajánlatok 57 illetve 64 milliárd forintról szólnak. Szakál szerint a BKV a konstrukció révén - a bliccelők legalább 10 százalékpontos mérséklésével - éves szinten legalább négymilliárd forinttal tudná növelni jelenleg mintegy 40 milliárdos árbevételét, plusz kétmilliárdos megtakarítást jelentene a cégnek e tevékenység kihelyezése a nyerteshez. Egy tízéves teljes periódusra vetítve (hisz az első három évben, vagyis a kiépítés fázisában nem számolhatnak a teljes összeggel) a bliccelés minimális visszaszorításával és az inflációval is számolva összességében 75 milliárdos bevételnövekedést hozna a közlekedési vállalatnak, ezzel szemben mindez - a drágább ajánlat esetén - 64 milliárdos kiadással járna, vagyis 10 év alatt körülbelül 11 milliárd forint hozadéka lenne a BKV-nak a projekten.
Első körben egyébként a metró, valamint a HÉV vonalain építenék ki a rendszert - ami ezáltal szinte átjárhatatlan lenne a jegy nélkül utazni szándékozók számára -, s később a villamosokon, trolikon és legvégül az autóbuszokon is megjelennének az új rendszer elemei - számol be a Napi Gazdaság.
BKV-jegytender: az EDS folytatná a küzdelmet
A Budapesti Közlekedési (BKV) Zrt. elektronikus jegyrendszer-tenderének folytatásában bízik a pályázaton indult EDS Magyarország Kft. A pályázaton két fél, az EDS és a T-Systems vezette csoportok maradtak állva, ám a BKV július végén a benyújtott ajánlatokat érvénytelennek, az eljárást pedig eredménytelennek nyilvánította, ami után a két konzorcium a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz fordult - írja a Napi Gazdaság.