Elbocsátásra eddig nem volt szükség, a dolgozókat a közelmúltban a céghez került kormánykerék- és légzsákrendszer-gyártás területére irányították át. Karl Aschemann, a jelenleg 780 dolgozót foglalkoztató ES divízió ügyvezető igazgatója a Vas Népének nyilatkozva elmondta: a rendelésállományuk augusztus második felétől folyamatosan csökken, ezért kénytelenek voltak átszervezni a termelést. Az anyacégen belül is jelentős a különbség az egyes üzletágak helyzete között. A legnagyobb mértékű visszaesést a kis- és középkategóriás járművek piacán tapasztalták - tette hozzá az ügyvezető igazgató.
Növelheti a Delphi Hungary gondjait, hogy általában az év végén az átlagosnál kevesebb megrendelést kapnak. Az ügyvezető igazgató szerint nem lehet megjósolni, hogy belső átszervezéssel meddig tudják elkerülni az elbocsátásokat. Ha a rendelésállomány a közeljövőben tovább csökken, nem marad más eszköz a kezükben. Ugyancsak csökkent a rendelésállománya az elsősorban különböző gépjárművekbe szerelhető elektronikus központokhoz műanyag házakat gyártó Packard divíziónak is. Ezt a tevékenységet ugyancsak a közelmúltban telepítették Szombathelyre az európai üzemekből, illetve Brazíliából.
A jelenleg Balassagyarmaton és a vasi megyeszékhelyen több mint 1800 dolgozót foglalkoztató Delphi az elmúlt időszakban több milliárd forint értékű kapacitásbővítő beruházást valósított meg Magyarországon. Szombathelyen háromezer négyzetméteres új gyártócsarnok épült az idén, de újabb fejlesztésekre is készültek, méghozzá főként a most bajba került ES divíziónál - számol be a Napi Gazdaság.