A válság és az elkölthető jövedelmek szűkülése ellenére Németországban éppen az olyan diszkont láncok vásárlóköre csökken, mint az Aldi, vagy a Lidl.
A Der Spiegel idézi a GfK piackutató intézet felmérését, amely szerint az év első tíz hónapjában forgalmuk 1 százalékkal esett vissza az egy évvel korábbihoz képest. Ennek oka nemcsak az, hogy kevesebben tértek be egy-egy diszkont üzletbe, hanem az is, hogy igen jelentősek az árkedvezmények. Elsősorban a nem élelmiszeripari cikkek esetében tapasztaltak kisebb érdeklődést a kutatók.
Ugyanakkor a felmérésből az is kiderült, hogy a felvágottak piacán a diszkont láncok az uralkodók: az év első tíz hónapjában a piac 47 százalékát tartották kézben, 1998-ban az arány még csak 27 százalék volt.
A hentesboltok jelentősége viszont egyre csökken, piaci részesedésük 13 százalék az 1998. évi 28 százalékot követően.
MTI/Menedzsment Fórum