Az elmúlt időszakban több szervezet, köztük a PSZÁF, a Magyar Nemzeti Bank, a Magyar Bankszövetség és a Budapesti Értéktőzsde is hangsúlyozta annak a fontosságát, hogy - a fejlett piacgazdaságokhoz hasonlóan - a pénzügyi ismereteket már gyermekkorban, az általános vagy középiskolai tanulmányok során szerezhessék meg a tanulók.

A konferencia résztvevői szerint a pénzügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos ismeretek és készségek fejlesztésének a közoktatásba történő beépítése lehet az alapja annak, hogy a felnövő nemzedékek a szolgáltatásokat magasabb pénzügyi kultúrával, felelősen és hozzáértően vegyék igénybe.
Az oktatási tárca korábbi tájékoztatása szerint az idei tanévtől hatvan középiskolában kezdik meg a pénzügyi ismeretek új, digitális tananyagának oktatását; ennek köszönhetően mintegy háromezer diák tanulhatja meg, hogyan bánjon későbbi jövedelmével és megtakarításaival.
A Budapesti Értéktőzsde és az általa létrehozott Öngondoskodás Alapítvány közös munkával kidolgozott tananyagát 19 településen kezdik el oktatni. Az alapítvány által kiírt, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium által támogatott pályázatra 84 középfokú oktatási intézmény küldte be anyagát.
Hiller István oktatási miniszter hangsúlyozta: arra fog törekedni, hogy a Nemzeti Alaptanterv szerves és kötelező része legyen a pénzügyi kultúra. Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter ugyancsak korábban azt mondta: határozott célja, hogy még ebben a ciklusban bevezethető legyen az alapvető pénzügyi- és gazdasági ismeretek középszintű oktatása.
Kapcsolódó anyagok:
A gyerekeink már nem lesznek pénzügyi analfabéták
Az interneten is válhat belőlünk innovációs menedzser
Kóka: a lakosság nagy része pénzügyi analfabéta