A Facebooktól független platformot is kínálna a Zynga, ezzel felmerülhet annak a lehetősége is, hogy az újítás elvonja a világ első számú közösségi oldaláról a felhasználókat. A Facebookon kívüli "játszótér" létrehozása a cég egyik legmerészebb lépésének is tekinthető, hiszen a közösségi oldalról származik a Zynga bevételeinek 93 százaléka, írja a CNBC.
Az átalakított honlap március során válik elérhetővé a felhasználók számára, akik könnyebben hozzáférhetnek a játékokhoz, a játékok üzenőfalán megoszthatják egymással a tapasztalataikat, vagy épp segítséget kérhetnek majd. A Zynga csütörtöki nyilatkozata szerint az öt legkedveltebb játékot teszi elérhetővé a Facebooktól távol, többek között a CastleVille-t, a Cityville-t és a Words with Friends-et.
"A legjobb az egészben, hogy azok, akik szeretnek játszani és ilyen módon kikapcsolódni, mindezt úgy tehetik meg, hogy nem tagjai a Facebookon az ismerőseid körének" - mondta John Schappert, a Zynga operációs részlegének vezetője. Ugyanakkor megjegyezte, hogy az új Zynga-platform szorosan összekapcsolódik a Facebookkal; a felhasználóknak továbbra is be kell jelentkezniük a Facebook azonosítójukkal. Az egyes kiegészítők, tárgyak és eszközök vásárlása továbbra is a Facbeook-kreditekkel történik. A 850 milliós felhasználóval büszkélkedhető Facebook bevételeinek 30 százaléka egyébként a kreditvásárlásokból tevődik össze.
Játékközösség a Facebooktól távol
Manuel Bronstein, a Zynga igazgatója kifejezte, hogy az új honlap célja nem az, hogy a Facebooktól távolmaradjanak a felhasználók, mindössze ezáltal is segíteni szeretnének hogy a felhasználók közötti szorosabb kapcsolat kialakulhasson. "Ha a Facebookon akarnak játszani, vagy a telefonukon, vagy a weben, akkor csatlakozzanak a Zyngához; nem cél, hogy egyetlen platformra korlátozzuk őket" - tette hozzá Bronstein.
A cég új honlapja ugyanakkor más készítők játékainak is helyet ad, mely további potenciális bevételforrást jelenthet. Ezek közé tartozik a Facebook Woodland Heros nevű játékát készítő Row Sham Bow cég, valamint a Mobsience, mely a közösségi oldalon elérhető Coffe Bar alkotója.
Bronstein szerint ezzel a platformmal a cég közelebb kerülhet a céljához, az egymilliárd felhasználóhoz - havonta 240 millióval rendelkezik. A szolgáltatás 16 nyelven lesz elérhető, köztük kínaiul, koreaiul és japánul is, a mobileszközökre alkalmas változata viszont még nem lesz elérhető.
mfor.hu