3p

A Zynga új szolgáltatásának köszönhetően a legkedveltebb Facebookos játékok már nem csak a közösségi oldalon lesznek elérhetők.

A Facebooktól független platformot is kínálna a Zynga, ezzel felmerülhet annak a lehetősége is, hogy az újítás elvonja a világ első számú közösségi oldaláról a felhasználókat. A Facebookon kívüli "játszótér" létrehozása a cég egyik legmerészebb lépésének is tekinthető, hiszen a közösségi oldalról származik a Zynga bevételeinek 93 százaléka, írja a CNBC.

Az átalakított honlap március során válik elérhetővé a felhasználók számára, akik könnyebben hozzáférhetnek a játékokhoz, a játékok üzenőfalán megoszthatják egymással a tapasztalataikat, vagy épp segítséget kérhetnek majd. A Zynga csütörtöki nyilatkozata szerint az öt legkedveltebb játékot teszi elérhetővé a Facebooktól távol, többek között a CastleVille-t, a Cityville-t és a Words with Friends-et.

"A legjobb az egészben, hogy azok, akik szeretnek játszani és ilyen módon kikapcsolódni, mindezt úgy tehetik meg, hogy nem tagjai a Facebookon az ismerőseid körének" - mondta John Schappert, a Zynga operációs részlegének vezetője. Ugyanakkor megjegyezte, hogy az új Zynga-platform szorosan összekapcsolódik a Facebookkal; a felhasználóknak továbbra is be kell jelentkezniük a Facebook azonosítójukkal. Az egyes kiegészítők, tárgyak és eszközök vásárlása továbbra is a Facbeook-kreditekkel történik.  A 850 milliós felhasználóval büszkélkedhető Facebook bevételeinek 30 százaléka egyébként a kreditvásárlásokból tevődik össze.

Játékközösség a Facebooktól távol

Manuel Bronstein, a Zynga igazgatója kifejezte, hogy az új honlap célja nem az, hogy a Facebooktól távolmaradjanak a felhasználók, mindössze ezáltal is segíteni szeretnének hogy a felhasználók közötti szorosabb kapcsolat kialakulhasson. "Ha a Facebookon akarnak játszani, vagy a telefonukon, vagy a weben, akkor csatlakozzanak a Zyngához; nem cél, hogy egyetlen platformra korlátozzuk őket" - tette hozzá Bronstein.

A cég új honlapja ugyanakkor más készítők játékainak is helyet ad, mely további potenciális bevételforrást jelenthet. Ezek közé tartozik a Facebook Woodland Heros nevű játékát készítő Row Sham Bow cég, valamint a Mobsience, mely a közösségi oldalon elérhető Coffe Bar alkotója.

Bronstein szerint ezzel a platformmal a cég közelebb kerülhet a céljához, az egymilliárd felhasználóhoz - havonta 240 millióval rendelkezik. A szolgáltatás 16 nyelven lesz elérhető, köztük kínaiul, koreaiul és japánul is, a mobileszközökre alkalmas változata viszont még nem lesz elérhető. 

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!