Az új bébiitalokat - amelyek 2006 májusától kerülnek forgalomba - az Univer Product Rt. kecskeméti gyárában állítják elő, a kereskedelmi láncok felé történő értékesítést is a cég végzi. A terméket négy különböző ízben - natúr őszibarack, natúr alma, natúr sütőtök és sárgarépa-sárgabarack-alma koktél - lehet majd megtalálni a boltok polcain. A jelenlegi szortiment bővítése közös döntés eredménye lesz, amit a piacra való bevezetés sikere és a fogyasztói felmérések alapján hoznak meg.
Lapunk korábban már beszámolt róla, hogy az ACNielsen nemzetközi piackutató társaság legújabb tanulmánya szerint a piac azoknak az élelmiszer- és italgyártó cégeknek a termékeire fogékony, amelyek egészséges élelmiszerekkel reagálnak a finom ízeket és a kényelmet kereső fogyasztói igényeknek. A piackutató szerint a bébiételek és bébiitalok fogyasztása is jelentősen nőtt a nagymértékű árversenynek köszönhetően.
Az új terméket az Univer a már meglévő hálózataiban kívánja forgalmazni (Cora, Match, Smatch, Auchan, Kaisers, Coop, CBA, Reál boltok, stb.), valamint az év során céljaik között szerepel néhány drogériahálózatba történő belistázás is (mint pl. DM, Rossmann). A Szentkirályi Bébiital egyelőre belföldön kerül terjesztésre - azt, hogy mennyire van igény export értékesítésre is, a későbbi tapasztalatok fogják
meghatározni.
Az Univer a teljes bébiételpiac közel 15%-át mondhatja magáénak, e részesedését 2006-ban a kiéleződő versengés ellenére is szeretné megtartani. A cég tavalyi árbevétele 9,5 milliárd forint volt, az összes értékesített mennyiség pedig 17150 tonna. Műszaki fejlesztésre az Univer 200 millió forintot költött az elmúlt évben. A legnagyobb volument a termeléshez kapcsolódó beruházások tették ki.