Ugyan jelentősen visszaesett a General Motors (GM) értékesítése, hiszen az egy évvel korábbi 53,9 milliárd dollárhoz képest 14 százalékkal visszaesett a cég bevétele, a hatékonyságot mégis sikerült annyira feltornászni, hogy a második negyedévben 891 milliós nyereséggel zárták. Az eredmény - amely önmagában is látványos - a tavalyi számokhoz képest óriási előrelépést jelent, mivel 2006 nyarán a GM 3,4 milliárdos veszteségről adott számot.
Érdekesség, hogy a GM számára a hazai piac továbbra is kemény dió, hiszen Észak-Amerikában jelenleg is veszteséget könyvelt el, ám más régiókban ezt sikerült ellensúlyoznia. Problémát jelentett az egykoron a céghez tartozó Delphi Corp. csődjével és átalakításával kapcsolatos költségteher is. Ami a jövőt illeti, a GM vezetése ugyan optimista, ám az elemzők szerint a mostani eredményeket meg kellene szilárdítani. Ennek azonban a konkurensek mellett gátja lehet az autóipari munkások szakszervezete is, amely nem hajlandó a társaság által kért engedményekre.
A munkásokkal a konkurens Fordnak is meggyűlhet a baja, miközben a GM-hez hasonló cipőben járnak. A második legnagyobb forgalmú amerikai autógyártó vállalat a múlt héten az elemzőket is meglepve hét egymást követő veszteséges negyedév után végre nyereségről adott számot. Az április-június közötti időszakot a Ford 750 millió dolláros plusszal zárta, szemben az egy évvel korábbi 317 milliós mínusszal. Az eredmény látványos javulása azt jelzi, hogy kezdenek beérni a nagyszabású átalakítási program gyümölcsei, melyek során 16 gyárat zártak be, 45 ezer munkahelyet szűntettek meg.
A Ford kapcsán ugyanakkor nagy kérdés, hogy a szakértők által - utólag - sikertelennek tartott akvizícióit hogyan kezeli. A brit Aston Martin márkán ugyan már túladtak, ám továbbra is az eredményeket rontja a brit Jaguar, illetve a Land Rover és a svéd Volvo is. Ezek kapcsán ugyan több sajtóhír is napvilágot látott, melyek szerint a Ford túlad ezeken a típusokon, ám mindeddig nem sikerült megfelelő vevőt találni rájuk.