A látás- vagy hallássérült utasoknak az előírások szerint a repülőjegy megvásárlásakor szükséges jelezniük, hogy az utazás során biztonsági okból külön figyelemre szorulnak, emeli ki a fapados légitársaság lapunkhoz eljuttatott közleménye.
A Wizz Air ezt figyelembe véve továbbra is szabályozza a látás- , hallás- vagy mozgássérült utasok utaztatásának feltételeit. A cég ennek során az Európai Parlament és az Európai Tanács a légi járműveken utazó fogyatékkal élő, illetve csökkent mozgásképességű személyek jogairól szóló 1107/2006 számú EK-rendeletre hivatkozik, amely lehetővé teszi olyan korlátozó intézkedések bevezetését, amelyek az adott személyek és a többi utas biztonságát hivatottak szavatolni.
A légitársaság ezzel együtt egyúttal elismeri, hogy ügyfélszolgálatuk hibázott, amikor az utaztatást felnőtt kísérő jelenlétéhez kötötte. A hiba oka a magyar nyelvű tájékoztató téves fordítása volt, melyet azóta kijavítottak.
A Népszabadság cikke szerint a Wizz Airt azért büntette meg az EBH, mert megtagadta egy vak nő utaztatását, kifejezetten annak fogyatékossága miatt. A nő tavaly áprilisban szeretett volna Rómába utazni, ezért két hónappal korábban testvére segítségével az interneten jegyet vett a légitársaság egyik járatára. Utazása előtt több mint egy héttel jelezte, hogy látássérült, ekkor tudta meg, hogy nem utazhat, de a jegy árát visszakapja.
A cég honlapján a "Hasznos tanácsok" rovatban korábban még az szerepelt, hogy vak vagy süket utasok csak egészséges kísérővel utazhatnak, vagyis nekik két jegyet kell venniük. Ez az információ azonban csak a magyar nyelvű tájékoztatóban volt benne. Az angol nyelvűben viszont az állt, hogy a társaság a látássérült utasoknak ingyen "fogadás és segítség" szolgáltatást nyújt.
A Wizz a megvásárolt menetjegy árát már az utazás lemondásakor visszatérítette, továbbá 100 eurós kreditet kínált fel, mely bármely időpontban felhasználható repülőjegy-vásárlásra.
Menedzsment Fórum