Nem újkeltű az, hogy nagy cégek blogokon népszerűsítik termékeiket, szolgáltatásaikat: a General Electric, a Cingular Wireless és a Microsoft is élt az úgynevezett vírusmarketinggel. A cégek ilyen esetekben a blog írójának rendelkezésére bocsátják árujukat, aki így véleményt tud alkotni, emellett reklámfelületek is rendelkezésre állnak ezeken az oldalakon - írta a New York Times.
A Wal-Mart ezzel szemben megtépázott image-én próbált meg javítani, egyesek szerint etikátlan módszerekkel. A legtöbb vád a dolgozók nem megfelelő egészségügyi és szociális támogatása miatt éri a vállalatot - írta korábban az mfor.hu.
A cég mellett lobbizók azt állítják, hogy a másik oldal is élt hasonló módszerekkel. A közelmúltban kirobbant botrányban Lee Scott, a világ legnagyobb kiskereskedelmi láncának vezérigazgatója került a média kereszttüzébe, miután nyilvánosságra hozták a menedzsereivel folytatott levelezéseit. A levelekben a cégvezető éles hangon bírálja azon beosztottjait, akikben felmerül az alkalmazottak nyugdíjának emelése.