Nem törődnek a vezetők a webes kritikával
Kell-e foglalkozni az egyéni webes felhasználók kritikáival?
A nemzetközi vállalatvezetők többsége - földrajzi elhelyezkedéstől függetlenül - egyetértett abban, hogy a bloggerek kritikáinak megválaszolása nem hatékony kiindulópontja a vállalati hírnév helyreállításának. Mindössze 39 százalék tartotta ezt jó ötletnek. "A döntéshozók szerint előbb a probléma megoldására kell koncentrálni. Azt kell megérteniük, mi volt a probléma gyökere, és csak azután szükséges korrigálni a világhálón tévesen megjelent információkat" - mondta Dr. Gaines-Ross. "A kutatási eredmények fényében ez nem meglepő. Aszerint ugyanis a vállalatoknak csak töredéke figyel a céges hírnevet érintő online megjelenésekre" - tette hozzá a szakértő.
A nemzetközi vezérek csupán 20 százaléka gondolja azt, hogy a hírnév helyreállításában segíthet, ha a krízist követően távol maradnak a médiától. "A vállalatvezetők a szervezet arcai, és ha gond van, ki kell állniuk és nyíltan kell beszélniük a problémáról" - mondta Dr. Gaines-Ross. - "Az őszinte vezetői kommunikáció mellett a vállalatok úgy nyerhetik vissza hírnevüket, ha nyilvánosságra hozzák, milyen lépéseket kívánnak tenni a probléma megoldása érdekében, időben felkészülnek a lehetséges válsághelyzetekre, és világos felelősségi köröket állítanak fel a szervezeten belül."
A kötelezettségvállalás új szabályai
"A vezetőknek jobban meg kell érteniük a kötelezettségvállalás szabályait, ellenkező esetben könnyen a kritikus figyelem középpontjában találhatják magukat. Mivel 10 vezér közül 9 úgy gondolja, hogy a vállalati hitelvesztés egyre fenyegetőbb veszélyforrás, ezért ajánlatos már előzetesen kidolgozni a hírnév helyreállításának lehetséges stratégiáit"- kommentálta a kutatást Andy Polansky, a Weber Shandwick elnöke.
"Érdekes módon a különböző üzleti gyakorlat, üzleti kultúra és munkastílus ellenére a vezetők világszerte egyetértenek abban, melyek a jó stratégiák a hírnév válság utáni helyreállítása során. Úttörő kutatásunk rámutat arra, hogy a vállalatok hogyan tudják megőrizni és helyreállítani hírnevüket, és hogyan tudják előzetesen azonosítani a fenyegető jeleket" - tette hozzá Polansky.
Menedzsment Fórum
Kapcsolódó anyagok:
Gyurcsány-botrány: hogyan kommunikáljuk a válságot?
Az utóbbi harminc év legmélyebb válságát éljük
Kulcsár-botrány & Co.: A hidegvér segít, ha kiborul a bili