Benkő Attila beszámolója szerint bebizonyosodott, hogy komoly üzleti kárt okozott a Balaton repterének, hogy az elmúlt télen bezárt. Míg tavaly 110 ezres utasforgalmat bonyolított, idén szeptember végig 12 ezerre zuhant a forgalma. Október 10-én elmegy az utolsó szerződéses járat, a reptér repülőgépjárat nélkül marad, a költségeit pedig a megmaradó kisgépforgalom semmiképpen nem fedezi.
Az igazgató emlékeztetett arra, hogy az ír tulajdonos már 3,5 milliárd forintot fektetett be a repülőtér fejlesztésébe és üzemeltetésébe, amely idén áprilisban nehéz pénzügyi feltételekkel, a térség összefogásával és a szolgáltatók kitartásával tudott újra kinyitni. Közölte, a létesítmény akkor működhet tovább, ha rendezni tudja a szolgáltatók felé fennálló több tízmilliós tartozását, fejlesztésről pedig csak ezt követően lehet beszélni.
Reményekre ad okot, hogy a balatoni destináció, új járatok indításának, illetve charterjárat bővítésének lehetősége iránt szép számmal mutatkozik érdeklődés - egyebek közt dán, német, finn, angol és török -, de valamennyi érdeklődőt csak akkor érdekli, ha a Fly Balaton nem zár be télre.
Ugyan a jelenlegi piaci helyzetben irreális elvárás, hogy pár éven belül rentábilisan üzemeljen a reptér, de így is mindent el kell követni, hogy télen is nyitva maradjon - fogalmazott Benkő Attila. "Most mindenki ezen dolgozik, és azon, hogy jövőre indulhassanak tavaszi járatok" - tette hozzá, nem titkolva, hogy a tulajdonosi kör bővülése, illetve tőkebevonás nélkül nem működhet tovább a létesítmény. A hitelezők felől tapasztalható szorítás azt mutatja, a reptér sorsa egy-másfél hónapon belül eldől.
Az igazgató sérelmezte, hogy a repülőtér nemigen kapott támogatást önkormányzatoktól, pedig a tavalyi 110 ezer utasnak jelentős része a régióban maradó külföldi turista volt, amelyből profitáltak.
Egy szállodaüzemeltető azt vetette fel, hogy jelentős forgalmat tudnának szervezni a repülőtér számára a térség szállodái és a turistairodák, főként a gyógyturizmus fellendülésének köszönhetően, ha a működése stabillá válna és lehetne rá építeni.