2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Brit befektetői körrel tárgyalnak jelenleg a Fly Balaton ír tulajdonosai, akikkel ha szerződést kötnek, megnyugtatóan rendeződhet a sármelléki reptér sorsa - mondta Benkő Attila, a Fly Balaton üzemeltetési igazgatója a Balatoni Regionális Idegenforgalmi Bizottság.

Benkő Attila beszámolója szerint bebizonyosodott, hogy komoly üzleti kárt okozott a Balaton repterének, hogy az elmúlt télen bezárt. Míg tavaly 110 ezres utasforgalmat bonyolított, idén szeptember végig 12 ezerre zuhant a forgalma. Október 10-én elmegy az utolsó szerződéses járat, a reptér repülőgépjárat nélkül marad, a költségeit pedig a megmaradó kisgépforgalom semmiképpen nem fedezi.

Az igazgató emlékeztetett arra, hogy az ír tulajdonos már 3,5 milliárd forintot fektetett be a repülőtér fejlesztésébe és üzemeltetésébe, amely idén áprilisban nehéz pénzügyi feltételekkel, a térség összefogásával és a szolgáltatók kitartásával tudott újra kinyitni. Közölte, a létesítmény akkor működhet tovább, ha rendezni tudja a szolgáltatók felé fennálló több tízmilliós tartozását, fejlesztésről pedig csak ezt követően lehet beszélni. 

Reményekre ad okot, hogy a balatoni destináció, új járatok indításának, illetve charterjárat bővítésének lehetősége iránt szép számmal mutatkozik érdeklődés - egyebek közt dán, német, finn, angol és török -, de valamennyi érdeklődőt csak akkor érdekli, ha a Fly Balaton nem zár be télre.

Ugyan a jelenlegi piaci helyzetben irreális elvárás, hogy pár éven belül rentábilisan üzemeljen a reptér, de így is mindent el kell követni, hogy télen is nyitva maradjon - fogalmazott Benkő Attila. "Most mindenki ezen dolgozik, és azon, hogy jövőre indulhassanak tavaszi járatok" - tette hozzá, nem titkolva, hogy a tulajdonosi kör bővülése, illetve tőkebevonás nélkül nem működhet tovább a létesítmény. A hitelezők felől tapasztalható szorítás azt mutatja, a reptér sorsa egy-másfél hónapon belül eldől.

Az igazgató sérelmezte, hogy a repülőtér nemigen kapott támogatást önkormányzatoktól, pedig a tavalyi 110 ezer utasnak jelentős része a régióban maradó külföldi turista volt, amelyből profitáltak.

Egy szállodaüzemeltető azt vetette fel, hogy jelentős forgalmat tudnának szervezni a repülőtér számára a térség szállodái és a turistairodák, főként a gyógyturizmus fellendülésének köszönhetően, ha a működése stabillá válna és lehetne rá építeni.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!