2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A vendégek számát tekintve jó évet zártak tavaly a budapesti öt csillagos szállodák. Miután azonban árszínvonaluk az EU-ban az egyik legalacsonyabb, bevételeik elmaradnak nyugati társaikétól. Némelyikük rangos díjakat is bezsebelt az elmúlt években, ám az elismeréseket a szakemberek szerint helyükön kell kezelni. Mfor.hu-körkép.

Királyi lakosztályok, királyi árak. Tekintse meg galériánkat a Greshamről!

Mit hoznak a konyhára a díjak?

Budapest egyes szállodái ráadásul nemzetközi díjakat is bezsebeltek az elmúlt években. A Condé Nast Traveller, a világ egyik legnagyobb angol nyelvű utazási magazinja a világ legjobb 33 szállodája közé sorolta a budapesti Four Seasons Gresham Palotát. A Gresham a lehetséges 100 pontból 93,9-et kapott, s ezzel maga mögé utasította a Los Angeles-i, a bangkoki, a tokiói, a washingtoni, a bostoni, a dublini, a londoni, a Las Vegas-i, valamint a prágai Four Seasons házat is.

A Le Meridien pedig Budapest egyetlen olyan szállodája, amely szolgáltatásai színvonalának elismeréseként 2003-ban elnyerte az Amerikai Vendéglátás-tudományok Akadémiájának díját, a 5 Star Diamond Award-ot. Bár az utazási magazinok több tucat díjat kiosztanak évente, a nyertesek fontosnak tartják az elismeréseket.

"A nemzetközi elismerések növelik a szállodák ismertségét" - mondta lapunknak Pálfalvi Márta, a Gresham PR menedzsere. "Az amerikai Robb Report magazin híre az USA-ban is nagy visszhangot váltott ki, számos helyen elhangzott, hogy a budapesti Four Seasons lett a világ legjobb szállodája 2005-ben."

Pálfalvi Márta szerint ennek ellenére helyén kell kezelni az elismeréseket. A szállodáknak ugyanis saját standardjaiknak kell megfelelniük, ezt pedig objektíven mérik. A díjaknál jobb ajánló lehet a szolgáltatások színvonala, a személyre szabott figyelem és a törődés.

"A mindenkinek kijáró megkülönböztetett figyelem ragadja meg legjobban a vendégeket" - véli Keserű Franciska, a budapesti Le Meridien PR menedzsere. "A szállodánk a maga 218 szobájával kicsinek számít a többi 5 csillagos házhoz képest, így nálunk még inkább érvényesül a törődés. Sokan visszajárnak hozzánk."

A Magyar Szállodaszövetség alelnöke szintén kiemelten fontosnak tartja a vendégek kiszolgálásának minőségét. Szerinte a városi környezetben igazán ezzel tudják megkülönböztetni magukat a nemzetközi láncokhoz tartozó szállodák.

Kiss Gergely

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!