3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A fokozott készpénzszükséglet miatt a vállalatok jelentős hányada vállalatrészek eladásában gondolkozik – derül ki az Ernst & Young legfrissebb felméréséből. A zsúfolt eladói piac és a szűkös időkeretek miatt azonban a megszokott tranzakciós normák már nem alkalmazhatóak. Az eladói oldalról kreatívabb megoldásokra, gondosabb felkészülésre, határozottabb döntésekre és nagyobb fokú rugalmasságra van szükség.

A nehéz gazdasági helyzet következtében a cégeknek most elsősorban likviditásra van szükségük a saját mérlegük megerősítésére, az esetleges akvizíciók finanszírozása vagy a tartozások kiegyenlítése érdekében. Az Ernst & Young "Értékteremtés a vevői piacon" című globális felmérése szerint ennek biztosítására a megkérdezett vállalatok több mint fele (53 százalék) gondolkozik a közeljövőben vállalatrészei eladásában. A 360 nagyvállalat felsővezetőjének részvételével készült jelentés szerint a válaszadók majdnem fele (48 százalék) vállalatrészei eladása során nem hagyományos struktúrákban is hajlandó gondolkozni, hiszen az egyösszegű készpénzes kifizetés nehezen valósítható meg a jelen gazdasági körülmények között.

A felmérés szerint a készpénzzel rendelkező vevőknek most lehetősége van olyan üzletekre is szert tenni, amik nyugodt gazdasági körülmények között nem lennének elérhetőek. "Egyértelműen a vevő van most előnyben, az ő elvárásaira kell az eladói oldalnak maximálisan fókuszálnia. A sikeres tranzakcióhoz azonban szorosabb együttműködésre és rugalmasságra van szükség vevői és eladói oldalról egyaránt" – mondta el Dezse Margaret, az Ernst & Young Tranzakciós Tanácsadási részlegének vezetője.

A megkérdezett vállalatok csupán 36 százalékánál zárult elképzeléseinek megfelelően a legutóbbi tranzakció, és 62 százalékuk szerint a jelen helyzetben a szűkös időkeret a legnagyobb gátja egy sikeres üzletre való felkészülésnek. Majdnem kétharmaduk előzetes tapasztalatai szerint legalább hat hónap felkészülésre van szükség egy sikeres üzlet véghezviteléhez – ez a keret azonban a mai gazdasági helyzetben sokszor nem áll rendelkezésre.

"Egy potenciális vállalatrész-eladást minden esetben részletesen és alaposan meg kell tervezni. A jelenlegi gazdasági helyzetben különösképp fontos a megfelelő felkészülési idő biztosítása, hiszen a pénzügyi válság most rengeteg céget késztethet sürgős, felgyorsított tranzakciókra. Ezenfelül, a megfelelő felkészülés egy esélyt ad arra, hogy a legjobb eladási árat elérjük. Így az eladói oldalról kulcsfontosságú a megalapozott információkra épülő, proaktív felkészülés az effajta tranzakciókra" – tette hozzá Tüske Balázs az Ernst & Young Tranzakció Támogatási csoport vezetője.

A felmérés szerint a szűkös időkeretek között eladásra kényszerülő cégeknek el kell fogadniuk, hogy a megfelelő felkészülés hiányában valószínűleg alacsonyabb értéket tudnak majd biztosítani vállalatrészeikért.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!