Hétfőn Los Angelesben tűnt fel egy tesztautó, amelyet ugyan a szokásoknak megfelelően takartak és maszkíroztak, ám a szakértők szerint a gyártó nem más, mint a Faraday Future. A feltételezést erősíti, hogy az eddig megjelent bemutatkozó anyagokban szereplő ívek jellemezték a középméretű crossovert, amely állítólag elektromos autó volt. A Faraday Futurenek ráadásul Los Angelesben van a központja, így ez is arra utal, hogy a vállalat hamarosan bemutathatja első modelljét.
A vállalat egy tanulmányautót idén már bemutatott, ami egy felsőkategóriás sportkocsi volt, ám a cég vezetői azt jelezték, hogy több szegmensben is meg fognak jelenni modelljeikkel. A bemutató érdekessége egyébként az volt, hogy nem egy autókiállításon történt, hanem az egyik legnagyobb informatikai seregszemlén, Las Vegas-i CES-en.
Így néz ki a januárban bemutatott tanulmányautó
A cég vezetői már akkor elmondták, hogy a nagy gyártókhoz hasonlóan variálható modellekben gondolkoznak, amelyek azonos alapokra (alvázra) épülhetnek. Azt is bejelentették, hogy a Faraday Future crossovert és kompakt városi autót is szeretnének gyártani.
A most lefotózott crossover megjelenése már csak azért sem lenne meglepő, mert a Tesla legújabb modellje is lefele nyitott, a korábbi prémiumkategóriával szemben a Modell 3 középkategóriás járműnek számít. Ez nem véletlen, hiszen ez a piaci tortának a legnagyobb szelete, és a "hagyományos autógyártók" eddig megjelent elektromos autóit is leginkább ide pozícionálták.
A Nissan Leaf néhány éve az év autója volt
A Faraday Future alelnöke áprilisban azt nyilatkozta, hogy a fejlesztések a tervezett ütemben folynak, elmondása szerint akkor a mechanikai és a szoftverek tesztje zajlott. Nick Sampson akkor a Business Insidernek azt mondta, hogy várhatóan még az idén bemutatják az első szériamodelljüket.
A Faraday Future nem titkolt célja, hogy a Tesla babérjaira törjön, más kérdés, hogy a nagy vetélytárs immár ipari méretekben termel és termékpalettája van. Az is igaz, hogy míg a Teslának hosszú évekbe telt, addig a feltörekvő vetélytársnak csupán másfél évbe az első kocsi megalkotása. A népes mérnöki gárda jóvoltából már most 750 embert foglalkoztat a Faraday Futures, a létszám ugyanakkor hamarosan jelentősen bővülhet.
mfor.hu