Az internet alkalmazását összhangba kell hozni a cég üzleti stratégiájával, be kell építeni a cég marketing-kommunikációjába. Számolni kell vele a hirdetések, a reklámanyagok, a direct-mail akciók megtervezésétől kezdve a piackutatáson, PR-tevékenységen át a kiállításokon való megjelenésig, a marketing valamennyi területén.
Meglepő módon, igen gyakran mulasztják el a cégek mérni az internetes marketing eredményét, holott például a látogatók számlálása csak egy apró szoftver-igazítást igényel, és ebből az egyetlen adatból is számos következtetés levonható. Ahhoz, hogy a jövőben egyre kevesebb példát lehessen találni arra, hogy van ugyan a cégnek web-oldala, az azonban még sincs pozitív hatással az értékesítésre, csupán egyetlen igazságot kell elfogadnunk: az internetes megjelenésnek - csakúgy, mint más szakterületeknek - megvannak a maga szabályai, amelyeket be kell tartani.
Céltalan oldalak, eltékozolt milliók
Arra ma már nem nehéz rábeszélni egy céget, hogy csináltasson web-oldalt, ám ha ilyenkor azzal érvelünk, hogy ettől biztosan növekedni fog az ismertsége és a forgalma, tízből kilencen sorolják az ellenpéldákat. Ellenpéldák valóban vannak. Csakhogy azok nem azt igazolják, hogy az internetes megjelenés ne lenne hatékony marketing-eszköz, hanem azt, hogy akik eddig ezzel foglalkoztak, azok nem tudták összhangba hozni a web-készítés és a marketing tudományát.