4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A nemzeti ünnepnek köszönhetően megint előkerültek az archívumokból az unalomig ismert filmek, így aki véletlen átaludt volna egy évet megrázkódtatás nélkül folytathatta a műsorok nézését. Valószínűbb ugyanakkor, hogy nem a nézők, inkább a teljes magyar elektronikus média volt az amely bealudt, március 14 délutántól 15-én délig ezekből a médiumokból vajmi keveset lehetett megtudni, hogy mekkora káosz alakult ki a hazai utakon.

A szokásostól eltérően ezúttal egy véleménycikk keretében dolgozzuk fel a heti nézettségi adatokat, amelyek ennek ellenére nem fogják nélkülözni a szokásos táblázatokat sem. Miután a hét első felében a megszokott hétköznapi műsorok, a hosszú hétvégén pedig az ilyenkor általában – újra és újra – vetített filmek voltak láthatóak, néhány szót vesztegetnénk a csütörtök késő délután és péntek déli, kora délutáni időszak közötti híradásokra. Illetve leginkább azok hiányára. Amennyiben elfogadjuk azt a kormányzati érvelést, hogy emberemlékezet óta nem volt ilyen tavaszi hóvihar, és ennek következtében mentésben és a károk elhárításában hivatott szerveknél már csütörtök délután rendkívüli állapotot hirdettek, akkor a televíziós és rádiós csatornák adásaiban is illetve volna ennek tükröződnie. A problémák kialakulásának időszakában a tájékoztatás meglehetősen csendesre sikeredett, és csak amikor már a mentési munkálatoknak köszönhetően sikerült a helyzetet konszolidálni, akkor nyert "érdemeinek megfelelő teret" a tévék híradásában a hóvihar.

Nem vagyunk katasztrófavédelmi szakemberek (sőt, sok tízezer magyarral ellentétben nem is gondoljuk, hogy ezt a szakmát most három nap alatt elsajátítottuk), így a kialakult helyzet kapcsán nem tudjuk megítélni az illetékes szervek helytállását, esetleges hibáit. Az ugyanakkor feltűnő volt, hogy amíg az online sajtó gyakorlatilag csütörtök déltől percről-percre tudósította a történteket, az elektronikus sajtó kezdetben "elment az események mellett". (Nyílván adódik a költői kérdés, hogy ha a nagyobb portálok, vagy a Facebookon megjelent posztok ilyen jelentős teret szenteltek ennek, akkor miért indultak csütörtök délután is sok ezren útnak.) Nem szeretnénk belemenni olyan – véleményünk szerint kisstílű - vitába, amely az index cikkét és az M1 híradóját jellemezte, de tény, hogy ilyen szempontból a közvélemény joggal várná el, hogy a köztévé a rendkívüli események kapcsán is nagy rugalmasságot mutasson, ez azonban – véleményem szerint - ezúttal nem jött össze. Hozzátehetjük persze, hogy a két nagy kereskedelmi csatorna sem nyújtott az említett időszakban értékelhető teljesítményt, pedig a vihar adta volna az általuk olyannyira kedvelt bulváros megjelenési módokat, lehetőségeket is.

A heti nézőszámokat tekintve mindenestre érdekes, hogy a szélsőséges időjárás miatt bezárt emberek nem feltétlen a tévézés örömeinek hódoltak, a kereskedelmi célcsoport (18-49-es korosztály) tagjai csütörtök és péntek este a szokásosnál némileg kevesebb időt töltötték a képernyők előtt. Más kérdés, hogy a csatornák sem feszültek meg annak érdekében, hogy közönségcsalogató programot kínáljanak, így pénteken, amikor a TV2 viszonylag friss filmet, az Indiana Jones és a kristálykoponya királysága címűt tűzte műsorra, az adó viszonylag simán szerezte meg a 18-49-es korosztályban főműsoridőben az egyetlen nyertes estéjét. Ezek mellett a vasárnap volt még szoros, amikor az RTL Klub a Kéjjel-nappal című filmmel előzte meg a TV2-t, mely a hét utolsó napján a Transformers filmek közül a Bukottak bosszúja alcíműt adta.

Érdemes még szót ejteni a Forma 1-es közvetítésről, amely a kora reggeli időpont miatt nézőszámban a megszokottnál halványabban teljesített, ugyanakkor a korán kelők fele az autóverseny miatt kapcsolta be a tévéjét.

A 11. héten főműsoridőben (19-23 óra között) a kereskedelmileg fontos célcsoportban (18-49 évesek) az RTL Klub műsorainak a közönségaránya 20,5 százalékra süllyedt, míg a TV2-t a készülékek előtt ülők 17,4 százaléka követte. A harmadik helyre ezúttal is a Cool futott be (5,8% SHR), majd fej-fej mellett az M1 (5% SHR) és az F+ következett (4,9% SHR). Ezektől leszakadva a Viasat 3 (4,3% SHR) zárta a sort a közepes csatornák között.

KB
mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!