A technikai fejlődéssel együtt folyamatosan nő az egyes szervezetek komplexitása is, és egyre inkább kiéleződik a termékek versenye. A fokozódó piaci verseny arra kényszeríti a szervezeteket, hogy megfelelő rugalmassággal és az új termékek iránti fogékonysággal rendelkezzenek. Ahhoz, hogy egy cég, mely értékesítéssel foglalkozik, nyereséges legyen, és céljait képes legyen megvalósítani, elengedhetetlen, hogy adott esetben egy régebbi, elavult termék értékesítéséről képes legyen átállni egy modernebb, piacképesebb termék értékesítésére. E cél megvalósítása érdekében a szervezet munkavállalói készen kell, hogy álljanak az átképzésre/továbbképzésre, és a hatékony működés érdekében az adott cégnek az ehhez szükséges feltételeket biztosítania kell.
A műszaki/technikai változások mellett jelentős társadalmi és gazdasági változásokkal szembesülhettünk az elmúlt 15-20 évben. Ez a tény csak tovább növeli a képzések jelentőségét a szervezeteken belül.
Az elmúlt évtizedek nem csupán technikai és műszaki változásokat hoztak magukkal, hanem a társadalomban is megnőtt a minőséggel kapcsolatos elvárások szintje. Az üzleti partnerek egyre magasabb igényekkel lépnek fel, mind a termékek, mind a szolgáltatások esetében. Ebből kifolyólag az egyes cégek között folyamatosa verseny van, hogy az egyes piacokon ki tud jobb terméket/szolgáltatást kínálni az ügyfelek részére. Ahhoz, hogy egy-egy területen piacvezető szerepre törekedhessünk, nagyon lényeges a szervezet számára az „állandó fejlődés” (continuous improvement). Ennek megvalósítása azonban csak úgy történhet meg, ha a cégen belül nagy hangsúlyt fektetünk a különböző tréningekre, továbbképzésekre.
Amint az a fentiekből is kitűnik a továbbképzések nagy jelentőséggel bírnak egy adott szervezet életében, nem csupán a munkavállalók, de a munkáltatók érdekeit is szolgálják. A hatékony és eredményes munkavégzés elengedhetetlen feltétele, hogy a dolgozók naprakész információkkal rendelkezzenek, és mindenben kiszolgálják az üzleti partnerek igényeit. Ha a munkavállalók teljesítik ezeket a feltételeket, joggal bízhatunk abban, hogy a szervezet által kitűzött, jövőbeni célok megvalósíthatók.
Forrás: Salesjob