A MÁV 300 német felújított kocsival rendelkezik, közülük 76 különböző okok - például tervszerű karbantartás, javítás, alkatrészcsere, kerékcsere - miatt átmenetileg nem közlekedik. A rendkívüli ultrahangos keréktárcsa-vizsgálat során a 224 darab érintett járműből 56 esetben esztergálással kijavították a kisebb anyagszerkezeti elváltozásokat, 11 esetben pedig kereket cseréltek.
A vasúttársaság közleményében emlékeztet arra, hogy a menedzsment a balesetet követően megszigorította a német felújított kocsik forgalomba engedésének feltételeit. Ennek keretében írta elő a forgalomban lévő valamennyi német kocsi kerekeinek soron kívüli ultrahangos ellenőrzését, valamint a szokásos 20 milliméter helyett először 30, majd további szigorításként 32 milliméterben határozta meg a kerekek minimális "kerékkoszorú-vastagságát".
Ez utóbbi intézkedés hatására a MÁV 31 kocsit azonnal kivont a forgalomból, és kerékcserére utalta ezeket, jóllehet az eredeti műszaki előírások szerint ezek még futhattak volna. A vasúttársaság arról is döntött, hogy a baleset okainak teljes körű kivizsgálásáig, az eddig három hónap helyett havonta végzik el a német kocsik ultrahangos átvizsgálását.
Az utasok biztonságát szolgálja az az intézkedés is, amely az adott kocsi típusnál, a jelenleg érvényes utasításokban foglaltaknál szigorúbb kocsi vizsgálatot és fékpróbát követel meg. A balesetet követően a vasúttársaság azonnal teljes körű és átfogó vizsgálatot rendelt el a siklás konkrét okainak felderítése érdekére. Tájékoztatásuk szerint a személyi sérüléssel nem járó baleset okainak felderítése független szakértő bevonásával jelenleg is folyik.
A vizsgálatot végző csoportba külső, független szakértőként bevonták a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Anyagtudomány és Technológiai Tanszékének vezetőjét is. A MÁV közölte, hogy amint a balesetet vizsgáló csoport befejezi munkáját, részletes tájékoztatást az eredményről.
MTI/Menedzsment Fórum