2p

Határidő előtt lezárult az ultrahangos vizsgálata annak a 224 darab német felújított vasúti személykocsinak, amelyek közül az egyik április 19-én Tata közelében kisiklott; már csak az átvizsgált német felújított kocsik közlekednek a hálózaton - közölte a MÁV Zrt. kommunikációs igazgatósága pénteken.

A MÁV 300 német felújított kocsival rendelkezik, közülük 76 különböző okok - például tervszerű karbantartás, javítás, alkatrészcsere, kerékcsere - miatt átmenetileg nem közlekedik. A rendkívüli ultrahangos keréktárcsa-vizsgálat során a 224 darab érintett járműből 56 esetben esztergálással kijavították a kisebb anyagszerkezeti elváltozásokat, 11 esetben pedig kereket cseréltek.

A vasúttársaság közleményében emlékeztet arra, hogy a menedzsment a balesetet követően megszigorította a német felújított kocsik forgalomba engedésének feltételeit. Ennek keretében írta elő a forgalomban lévő valamennyi német kocsi kerekeinek soron kívüli ultrahangos ellenőrzését, valamint a szokásos 20 milliméter helyett először 30, majd további szigorításként 32 milliméterben határozta meg a kerekek minimális "kerékkoszorú-vastagságát".

Ez utóbbi intézkedés hatására a MÁV 31 kocsit azonnal kivont a forgalomból, és kerékcserére utalta ezeket, jóllehet az eredeti műszaki előírások szerint ezek még futhattak volna. A vasúttársaság arról is döntött, hogy a baleset okainak teljes körű kivizsgálásáig, az eddig három hónap helyett havonta végzik el a német kocsik ultrahangos átvizsgálását.

Az utasok biztonságát szolgálja az az intézkedés is, amely az adott kocsi típusnál, a jelenleg érvényes utasításokban foglaltaknál szigorúbb kocsi vizsgálatot és fékpróbát követel meg. A balesetet követően a vasúttársaság azonnal teljes körű és átfogó vizsgálatot rendelt el a siklás konkrét okainak felderítése érdekére. Tájékoztatásuk szerint a személyi sérüléssel nem járó baleset okainak felderítése független szakértő bevonásával jelenleg is folyik.

A vizsgálatot végző csoportba külső, független szakértőként bevonták a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Anyagtudomány és Technológiai Tanszékének vezetőjét is. A MÁV közölte, hogy amint a balesetet vizsgáló csoport befejezi munkáját, részletes tájékoztatást az eredményről.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!