A cég gázipari üzletágának vezetője, Werner Auli a WirtschaftsBlattnak nyilatkozva elmondta, hogy miközben a kapacitások már most "teljes egészében le vannak kötve", két alapvető probléma mutatkozik: egyik az iráni gáz kérdése, nevezetesen az, hogy engedjék-e Iránt gázt szállítani a Nabuccónak, illetve az, hogy ki legyen a hatodik partner a projektben.
Az EU vélekedése szerint a Kaszpi-tenger térségéből elég gázt kaphat a Nabucco vezeték, így nem lesz sem az orosz, sem az iráni gázszállításokra rászorulva. További megoldásra váró kérdés a hatodik szerződő partner. Auli nem nyilatkozott azzal kapcsolatban, hogy a német RWE, vagy a francia Gaz de France lesz-e ez, a WirtschaftsBlatt szakértőkre hivatkozva azonban az RWE-nek ad nagyobb esélyt.
Az Európai Unió ragaszkodik a Nabucco gázvezeték tervéhez, mondta korábban újságíróknak a tervezet holland koordinátora, miután megbeszélést folytatott az Európai Bizottság energiaügyi biztosával. Jozias van Aartsen szerint mind a négy EU-tagország, amely részese lenne a Nabucco-tervnek - vagyis Ausztria, Magyarország, Bulgária és Románia - "ismét ragaszkodik a tervhez", és prioritásként kezeli annak megvalósítását.
A Nabucco-terv az orosz gáztól való túlzott európai függés oldásának terve, hiszen a vezeték a Kaszpi-tenger térségétől Törökországon át vezetne Európába. Jelenleg Oroszországból érkezik az EU-ban felhasznált gáz egynegyede.
Beszámolt arról, hogy osztrák részről kérés érkezett Brüsszelhez, engedélyezzék, hogy a vezeték építésében részt vállaló cégek kedvezményesen juthassanak majd hozzá a Nabuccón érkező gázhoz. Az ilyen kedvezmény az EU szabályai szerint engedélyköteles, és Piebalgs e kérésben is annak bizonyítékát látja, hogy a tervezet "sínre került". Az Európai Bizottság, az EU legfőbb végrehajtó testülete "tanulmányozni fogja" a kérést, tette hozzá.